Все повече американски кабелни оператори обединяват сили с видео стрийминг услугата Netflix – промяна, която помага на стрийминг пионера да добавя абонати, докато нейният най-голям пазар узрява, предава Ройтерс.
Третият по големина кабелен оператор в САЩ Charter Communications се очаква да пусне Netflix, присъединявайки се към десетки други американски оператори на платена телевизия, които приемат модел, наложен първо в Европа. Някои американски доставчици могат да започнат да продават стрийминг услугата като част от своите интернет и видео пакети.
Altice тества този подход във Франция. Компанията има за цел да разшири сделката, като обхване и САЩ, твърдят двама източници, запознати с въпроса. Те са пожелали анонимност.
“Целият ни модел е за съвместна работа с много от стрийминг доставчиците“, заяви главният изпълнителен директор на Altice за САЩ Декстър Гоей през май.
Netflix също показа, че е готова за споразумения другаде, макар че сроковете за сключването на подобни партньорства все още са неясни.
„Чакаме предложения за включването на Netflix в някои услуги“, коментира главният изпълнителен директор на стрийминг компанията Рийд Хейстингс през юли.
Допълнителните връзки могат да помогнат на Netflix да привлече нови абонати в САЩ – пазар, който според анализаторите е близо до насищането си, докато растежът на чуждестранните пазари е изключително добър.
Netflix отчете 51,92 млн. абонати в САЩ към 30 юни и 50,03 млн. в чужбина, с което успя да надмине прогнозите на анализаторите.
Кабелните оператори виждат в това партньорство начин да се борят с част от проблемите си и да промотират по-високоскоростните интернет услуги. В някои случаи операторите получават дял от приходите от абонаменти, когато привлекат нов потребител към Netflix.