Американската компания за финансови услуги Square Inc. представи тримесечни резултати, които надминаха прогнозите на анализаторите. Подкрепа за резултатите оказаха по-големите търговци, които са се присъединили към платформата, увеличавайки продажбите ѝ на бизнес софтуер и услугите.
Коригираните приходи са нараснали с 41% до 240 млн. долара в сравнение със средностатистическата оценка на анализаторите за 229,5 млн. долара, тъй като търговските клиенти на Square са обработили повече плащания и са платили на компанията повече за извършените от нея услуги, като заеми, незабавни депозити и софтуер за управление на инвентара.
Компанията със седалище в Сан Франциско също така повиши прогнозите за продажби и печалба за цялата година, което изпрати акциите с около 1% нагоре в разширената сесия. Книжата затвориха редовната сесия в Ню Йорк на цена от 26,46 долара за брой.
Коригираната печалба преди лихви, данъци и амортизация възлиза на 36 млн. долара, или 7 цента на акция, в сравнение със средната оценка на анализатори за 5 цента на акция. За цялата година компанията прогнозира коригирани приходи в размер на 935 млн. долара, в сравнение с предишната прогноза от 910 млн. долара.
През тази година стойността на акциите на стартъпа почти се удвои заради оптимизма за предлагането на услуга от типа „всичко в едно“ за търговци, насочена към фирми, които не искат да обединяват хардуер, софтуер и платежни услуги от различни доставчици. Компанията залага, че клиентите ще плащат за набор от услуги, които не са просто плащания, а които улесняват управлението на бизнеса като цяло. Тези по-печеливши софтуерни услуги допринасят повече за приходите.
Square обяви, че приходите от по-големи търговци - тези, които обработват най-малко 125 хил. долара в брутни плащания годишно, продължават да растат през второто тримесечие.
Когато компанията бе основана от главния си изпълнителен директор Джак Дорси, който също така ръководи и Twitter Inc., тя пусна на пазара основно приставки за смартфони, които помогнаха на физически лица - продавачи на храни и на стопански щандове, да приемат кредитни карти. Напоследък обаче тя привлича по-големите търговци, като магазините и ресторантите с множество локации, като същевременно се разширява и чрез други продукти и услуги, като например заеми чрез Square Capital, доставка на храна чрез Caviar и инструменти за управление на инвентара и анализиране на продажбите.
„Има място за още растеж“, каза Джейсън Делюи, анализатор в Piper Jaffray & Co., преди публикуването на отчета.
През март компанията пусна четец за кредитни карти и софтуерни инструменти във Великобритания, най-голямата засега глобална експанзия. Засега едва 5 на сто от приходите на Square са от международен бизнес.