Американската технологична компания Dropbox, представяща възможности за съхранение на данни, се е срещнала със съветници, за да обсъдят възможността за първично публично предлагане през 2017 г., предава Ройтерс, позовавайки се на свои източници.
Dropbox дори търси да наеме поематели за своята емисия за публичното предлагане, което може да я направи най-голямата американска технологична компания, станала публична след Snap Inc. IPO-то ще бъде ключов тест за стойността на Dropbox, след като през 2014 г. тя бе оценена на почти 10 млрд. долара по време на частен кръг за набиране на средства.
Dropbox ще започне да интервюира инвестиционни банки през идните седмици, пояснява източникът, пожелал да остане анонимен. От компанията отказват коментар. Няколко големи американски технологични компании, като Uber Technologies Inc и Airbnb Inc, се противопоставиха на публично представяне през последните месеци, загрижени от факта, че инвеститорите на фондовите пазари, които се фокусират повече върху рентабилността, отколкото частните инвеститори, биха им дали по-ниски оценки. Snap, собственик на популярното приложение за съобщения Snapchat, бе принуден да намали очакванията си за оценка по време на IPO-то си по-рано през тази година на фона на притесненията на инвеститорите за недоказалия се бизнес модел. Оттогава акциите понижиха стойността си точно над цената от IPO-то, като инвеститорите са обезпокоени от нарастващите загуби и прогнозите на анализаторите. Компанията има пазарна капитализация от 21 млрд. долара. Все пак за много частни компании съществува все по-голям натиск да станат публични, тъй като инвеститорите търсят начини да си върнат вложените средства. Постъпленията от технологични IPO се понижиха до 6,7 млрд. долара през 2015 г. от 34 млрд. долара през 2014 г. и се свиха допълнително до 2,9 млрд. долара през 2016 г., показват данни на Thomson Reuters.
Box Inc - основният конкурент на Dropbox, бе оценена на приблизително 1,67 млрд. долара при своето IPO през 2015 г., по-малко от 2,4 млрд. долара, на които бе оценена компанията в предишни частни кръгове за набиране на средства.
Базираната в Сан Франциско Dropbox, основана през 2007 г. от завършилите Масачузетския технологичен институт Дрю Хюстън и Араш Фердоузи, има за инвеститори Sequoia Capital, T. Rowe Price и Greylock Partners.
Dropbox стартира като безплатна услуга, позволяваща на потребителите да споделят и съхраняват снимки, музика и други големи файлове. Този бизнес обаче стана наситен, тъй като Google на Alphabet Inc, Microsoft Corp и Amazon.com Inc започнаха да предлагат безплатно хранилище. Оттогава Dropbox се фокусира върху спечелването на бизнес клиенти, а Хюстън, главен изпълнителен директор на компанията, заяви, че Dropbox е напът да генерира приходи в размер на повече от 1 млрд. долара през тази година. Компанията разшири своя Dropbox Busines, който изисква от компаниите да плащат такса въз основа на броя на служителите, които я използват.
Компанията започна да предлага през януари Smart Sync, която позволява на потребителите да виждат и да имат достъп до всичките си файлове, независимо дали са съхранени в облака или на локален твърд диск, от работния си плот.