Разчистването в американския технологичен стартъп Uber Technologies Inc. започва да дава резултати.
Компанията е уволнила повече от 20 души след разследването за тормоз и е наела поне двама високопоставени ръководители, чиято работа ще бъде да изготвят стратегия и да преосмислят брандирането, предава Bloomberg.
Някои от уволнените са висши мениджъри, твърди източник на агенцията, пожелал анономност. Боби Уилсън, адвокат от юридическата кантора Perkins Coie LLP, която ръководеше разследването, е представил пред над 12 хил. служители на компанията кратък анализ на разследването. Разгледани са 215 оплаквания по отношение на човешките ресурси. Седем други служители са предупредени писмено, че при следващо провинение ще бъдат освободени, а 31 са задължени да идат на психологически консултации или тренинги. В 57 случая от общо 215 писмени оплаквания е било нужно допълнително разследване. Казусите са свързани с тормоз, дискриминация, отмъщение и други въпроси, свързани с човешките ресурси. Uber планира да предприеме действия по някои от констатациите на доклада на Perkins през следващата седмица, твърди източник пред Bloomberg. Uber стартира разследванията, след като бившият инженер Сюзън Фаулър публикува постинг в блога си, в който се твърди, че е била жертва на сексуален тормоз, сексизъм и лошо поведение от страна на ръководството, а случаят е бил неправилно третиран от страна на колегите ѝ от човешки ресурси на компанията.
Мъките на Uber обаче не свършиха тук. Компанията трябваше да се сблъска със сериозна критика към корпоративната култура, след което основателят и главен изпълнителен директор Травис Каланик нареди вътрешна проверка, водена от известни публични лица, като бившия главен прокурор на САЩ Ерик Холдър наред с члена на борда на директорите Ариана Хъфингтън. Колкото и да е странно, не обвиненията се оказаха големият проблем за фирмата. Според инвеститори Каланик е постъпил грешно и е трябвало да поиска проверка от външни за корпорацията хора. Преди два месеца компанията бе атакувана от клиентите си, които приеха като обществено предателство политиката на Uber да превозва хора от и за летищата в деня, в който президентът на САЩ Доналд Тръмп наложи забрана за пътуване на граждани от седем страни. Таксиметровите шофьори се договориха да протестират на този ден, но Uber не пожела да се включи в бойкота. Всичко това доведе до акция в Twitter, наречена #deleteuber (изтрий Uber). Каланик предприе и други стъпки, за да изчисти имиджа на Uber. Той поиска оставката на Амит Сингхал, новия ръководител на екипа за софтуерно инженерство, след като компанията научи за сексуален тормоз при бившия му работодател - Google. Сингхал, който напусна Uber в края на февруари, отрече обвиненията.
В опит да промени имиджа си стартъпът назначи две жени на висши ръководни длъжности – бившият директор на Apple Inc. Бозома Сен Джон като главен директор по бранда и проф. Франсис Фрай от Harvard Business School като старши вицепрезидент за лидерство и стратегия.