fallback

Spotify купува стартъпа за изкуствен интелект Niland

Музикалната компания направи персонализацията ключова част от своята услуга с пригодени плейлисти като Release Radar и Discovery Weekly

09:03 | 19.05.17 г.
Автор - снимка
Създател

Spotify осъществи своето четвърто придобиване за годината, след като обяви, че купува френския стартъп за изкуствен интелект Niland, предава TechCrunch.

Базираната в Париж Niland предлага продукт на основата на изкуствен интелект, насочен към осигуряване на по-точни опции за търсене и препоръка за музика. Spotify заяви, че френската компания ще се присъедини към нейния екип по развойна дейност, който е със седалище в Ню Йорк, за да помогне за усъвършенстване на функциите за персонализация и препоръка за потребителите.

„Niland промени играта за това как технологията на изкуствения интелект може да се оптимизира възможностите за търсенето на музика и препоръки и споделя страстта на Spotify за изравняване на съдържанието със запазени права, така че съдържанието да достигне до точния потребител в точното време", казва се в изявление на Spotify.

Spotify направи персонализацията ключова част от своята услуга с пригодени плейлисти като Release Radar и Discovery Weekly. Последната услуга достигна 40 млн. потребители в рамките на първата година, подчертавайки стойността на лесното за използване и интелигентно откриване на песни.

Популярната музикална стрийминг услуга достигна 50 млн. плащащи потребители през март и има повече от 100 млн. слушатели като цяло, ако се отчетат и тези, които използват безплатната версия. Най-близкият ѝ конкурент - Apple Music, достигна 20 млн. потребители през декември, така че е справедливо да се предположи, че ги разделят около 30 млн. души.

Spotify, която може да отложи дългоочакваното си IPO до 2018 г., бе заета да повишава продажбите си и да изгражда нови функции чрез придобивания през тази година. От януари насам тя придоби блокчейн стартъпа Mediachain, стартъпа за препоръка на съдържание MightyTV и стартъпа за детекция на звук Sonalytic.

MightyTV е основана през 2015 г. в Ню Йорк. Преди тя препоръчваше съдържание в зависимост от предишни предпочитания на потребителите. Стартъпът ще спре поддръжката на своето видео приложение и ще интегрира технологията си в Spotify.

Niland е основана през 2013 г. и набра неясна сума от френския инвеститор  IT Translation. Тя завърши базираната в Париж програма аселератор Agoranov.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 17:33 | 07.09.22 г.
fallback