Google планира да представи функция за блокиране на реклами в мобилната и десктоп версията на популярния си уеб бразуър Chrome, съобщава Wall Street Journal, позовавайки се на запознати източници.
Функцията за блокиране на реклами, която може да бъде включена по подразбиране в Chrome, ще филтрира определени видове онлайн реклама, с което се цели да се ограничат неприятните изживявания за потребителите в интернет.
Google може да обяви функцията до няколко седмици, но в момента разглежда конкретни детайли и все още има възможност да реши да не продължава напред с плана, казват източниците.
Неприемливите видове реклама ще бъдат дефинираните като такива от Coalition for Better Ads – група в индустрията, която представи списък с рекламни стандарти през март. Според тези стандарти рекламните формати като т.нар. „pop-ups”, автоматично стартиращи видео реклами със звук и реклами на цял екран преди зареждането на начална страница с таймер за обратно броене, се считат за реклами „под прага за приемливост от потребителите“.
Google обмисля и да блокира всички реклами, които се появяват на сайтове с дадена дразнеща реклама, вместо да спира само отделните пана. С други думи - може да се наложи собствениците на сайтове да гарантират, че всичките им реклами съответстват на стандартите, като в противен случай всички те ще бъдат блокирани в Chrome.
Засега от Google отказват коментар.
Стъпката с блокирането на реклами може би изглежда противоестествена предвид зависимостта на Google от приходи от онлайн реклама, но ходът е отбранителен, казва един от източниците.
Използването на инструменти за блокиране на онлайн реклами нараства бързо през последните години, като 26% от потребителите в САЩ сега използват подобен софтуер на настолните си компютри, сочат някои оценки.
Включвайки собствен рекламен филтър, Google се надява да потуши по-нататъшния растеж на блокиращите приложения на трети страни, казват източниците. Някои от тези инструменти изискват такси от компаниите, които искат рекламите им да биват пропуснати от филтрите.
В САЩ Chrome притежава дял от почти 47,5% от пазара на уеб браузъри сред всички платформи, показват данни на компанията за онлайн анализи StatCounter.