Социалната мрежа Facebook планира да обяви в понеделник, че повече от 5 млн. компании се рекламират в нейната платформа всеки месец, а тя обновява пакета си от рекламни услуги, в опит да привлече повече малки фирми в мобилната си платформа, предава Ройтерс.
Главният оперативен директор Шерил Сандбърг разкри в интервю, че броят на рекламодателите е важен показател, който сочи, че Facebook има възможност да расте въпреки големия си мащаб.
През септември компанията заяви, че има 4 млн. рекламодатели, а през март 2016 г. - че те са 3 млн. Най-голямата социална мрежа, която се ползва безплатно, вече има 1,9 млрд. потребители.
Същевременно Facebook се е впуснала в битка с Google на Alphabet за доминация на пазара на дигитална реклама. Очаква се двата гиганта от Силициевата долина да привлекат 46% от разходите на компаниите за дигитална реклама през 2018 г. според компанията за проучвания eMarketer.
Много от тези средства са от големи марки, но за да привлече малките компании, Facebook залага на инструменти, като таргетиране на аудиторията, студио за мобилен дизайн и онлайн курсове, които в момента са достъпни на 10 езика.
Най-новите промени включват опция за повторно активиране на най-добре представилите се реклами и десктоп инструмент за управление на съобщенията, обявиха от компанията.
"Малките фирми предоставят толкова важни продукти и услуги, но също така са голям източник на работни места в света, в който растежът на заетостта става все по-несигурен и е нещо, за което хората наистина се притесняват“, коментира Сандбърг.
По думите ѝ най-ключовите индустрии, отличаващи се сред 5-те млн. рекламодатели, са електронната търговия, развлекателната/медийната и търговията на дребно. Около 75% от рекламодателите са позиционирани извън САЩ, а най-бързо растящите пазари са Индия, Тайланд, Бразилия, Мексико и Аржентина, обяви компанията.
Близо 50% от рекламодателите създават реклами за мобилни устройства, което отразява растящата важност на използването на Facebook в смартфони в бъдеще.
Повече от 90% от потребителите на Facebook влизат в социалната мрежа през мобилни устройства, а мобилната реклама носи около 84% от рекламните приходи, обяви компанията през февруари.