fallback

WhatsApp тества пазара на дигитални разплащания... в Индия

Лидер в цифровите плащания в страната е подкрепяният от Alibaba Paytm

09:09 | 05.04.17 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Принадлежащата към Facebook Inc. услуга за съобщения WhatsApp навлиза на пазара на дигитални разплащания в Индия. Това ще е първият подобен пазар за компанията, която тъкмо анализира начините да генерира приходи, предава Bloomberg. 

Тя избира да стартира това приложение в Индия, на пазар, доминиран от подкрепяния от китайската Alibaba лидер в цифровите плащания Paytm, но където 200-те милиона потребители на WhatsApp са повече, отколкото във всяка друга страна. WhatsApp възнамерява да „допринесе повече за визията на Индия за цифровата търговия", се казва в изявление от сряда.

Компанията също така рекламира на своя уебсайт своя Digital Transactions Lead, India, който ще бъде базиран в Менло Парк, Калифорния, но ще е със способността да разбира местните финансови стандарти, като например индийската програма за цифрови лични карти Aadhaar (12-цифров индивидуален идентификационен номер) и интерфейса за банкови плащания.

Facebook придоби WhatsApp за 19 млрд. долара през 2014 г., макар че в крайна сметка цената нарасна до 22 млрд. долара, поради нарастване на стойността на акциите на социалната мрежа. Инвеститорите са загрижени да видят как Марк Зукърбърг ще генерира пари от сделката. Конкурентни услуги в Азия, най-вече WeChat на Tencent Holdings Ltd., вече успешно са открили платформи, така че фирмите да могат да си взаимодействат с клиенти.

Това е стратегия преследва и Facebook със собственото си приложение за комуникации Messenger.

Представител на WhatsApp отказва да коментира в детайли инициативата при запитване за новата услуга, за която първи са съобщили местните медии. Но реклама на пазара на труда показва, че Индия е само началото на един сериозен набег в сферата на дигиталните плащания. Компанията търси някого, който „трябва да помогне за увеличаване на световната подкрепа за дигиталните сделки на WhatsApp“.

В Индия има безпрецедентна активност в дигиталните плащания, по-специално защото правителството забрани банкнотите с висока стойност през ноември и предприе редица стъпки, за да стимулира дигиталните плащания в страната, където парите в брой остават цар.

Сред последните участници на този пазар е финансираният от Sequoia Capital и Kleiner Perkins  Truecaller.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 00:42 | 09.09.22 г.
fallback