В телеконферентна връзка с представители на медиите американският технологичен стартъп Uber Technologies Inc. сподели във вторник как иска да се справи с обвиненията и негативните новини около себе си от последните седмици.
Според компанията за споделени пътувания отделът ѝ за човешки ресурси е провел разговори по темата с над 100 служители и е въвел гореща линия за анонимни оплаквания, предава Bloomberg. Освен това стартъпът ще назначи и мениджър по многообразието от края на март. Той ще планира и публикува през следващите седмици доклад по многообразието, както и всички резултати от разследването на твърденията за сексуален тормоз, потвърждавайки ангажимента си да промени своята корпоративна култура. Докладът за демографията на работната сила, който ще бъде първият подобен за Uber, се очаква до края на този месец, заяви в конферентния разговор с журналистите Лиан Хорнси, старши вицепрезидент на компанията по човешки ресурси. Публикуването на подобни данни се превърна в обичайна практика за технологичните компании през последните години.
Членът на Надзорния съвет Ариана Хъфингтън междувременно отрече спекулациите, че основателят и главен изпълнителен директор Травис Каланик, който не присъства на разговора с журналистите, може да предаде управлението на друг мениджър. Той не е бил на срещата, защото е бил възпрепятстван заради многото си задачи, сред които и тази за намирането на главен оперативен директор. Според Хъфингтън той дори и в момента на конферентния разговор е присъствал на интервюта с кандидати за позицията. New York Times обаче споменава името на втори възможен главен изпълнителен директор – този на AOL Тим Армстронг. Хъфингтън добави, че разследването за културата и претенциите за тормоз в компанията може да бъде завършено до края на следващия месец. Хъфингтън помага в ръководенето на разследването заедно с Ерик Холдър, бивш главен прокурор на САЩ. Тя добави, че е поела „абсолютен ангажимент, че констатациите ще бъдат оповестени и че ще информира за всички действия". Тъй като Uber рядко организира подобни разговори за медиите, този във вторник отразява начина, по който компанията работи, за да се опита да контролира имиджа си след неуспешното начало на годината.През последните месеци репутацията ѝ беше силно накърнена, след като през януари хаштагът #DeleteUber завладя Twitter като реакция на сближаването на Травис Каланик с американския президент Доналд Тръмп. През февруари бивш служител публикува унищожителен постинг в блог за истории на сексуален тормоз и системни проблеми в отдела за човешки ресурси на компанията.
Отделно от това Uber е подложена на критики заради своя програма, с която умишлено е заблуждавала органите по правоприлагане с помощта на софтуерен инструмент, наречен Greyball, за който също съобщи The New York Times. Дори Каланик причини щети на компанията след видео запис, публикуван от Bloomberg, в който спори бурно с шофьор от Uber. Тогава самият Каланик се извини и призна, че трябва да потърси помощ в управлението на компанията, назначавайки и главен оперативен директор.
Търсенето му стана още по-спешно, след като преди няколко дни компанията бе напусната и от президента ѝ Джеф Джоунс.