fallback

YouTube навлиза на телевизионния пазар

Компанията пуска ТВ стрийминг в САЩ срещу 35 долара на месец

11:42 | 01.03.17 г.
Автор - снимка
Създател

Интернет гигантът Alphabet (към който спадат Google и YouTube) се опитва да навлезе сериозно на пазара на телевизионни канали със своя изгодна оферта. YouTube обяви, че ще излъчва на живо телевизионно съдържание в САЩ срещу месечна такса от 35 долара, като по този начин значително подбива цените на кабелните оператори.

40 канала, сред които ABC, CBS, FOX, NBC, ESPN, USA, FX, Disney, SyFy, National Geographic, могат да бъдат гледани с абономанентната програма на до три устройства едновременно. Срещу допълнителна такса има и бонус канали, сред които и футболен. Въпреки това обаче някои по-гледани канали, като CNN, TNT и HBO, поне засега не влизат в офертата, предава The Verge.

„През следващите няколко месеца услугата ще е налична в по-големите американски градове", обяви Youtube. Постепенно тя ще се разшири и в други американски региони, но засега не са известни планове за други държави.

За разлика от традиционните оператори абонаментът за YouTube TV може да бъде прекратен по всяко време и освен това може да се ползва и от мобилни устройства с Android или iOS. С помощта на Chromecast съдържанието може да се появи и на традиционните телевизори. 

В цената са включени шест отделни акаунта, като всеки от тях може да излъчва едновременно на до три устройства. Всеки акаунт притежава свое собствено виртуално видео устройство, с което може да се записва съдържание за по-късен преглед. След шест месеца съдържанието на записа се изтрива. Абонаментът включва също и филми и серии, които бяха досега достъпни само за потребителите на YouTube Red. Подобно на Netflix и Amazon Prime и Youtube там предлага своя собствена продукция, документални и игрални филми. 

Така YouTube се присъединява към широка гама от услуги, насочени към потребителите, които искат да се откажат от кабелна или сателитна телевизия без да губят достъп до телевизията на живо. През последните няколко години редица фирми обявиха конкурентни услуги, като PlayStation Vue на Sony, DirecTV Now на AT&T и Sling TV на Dish Network. Това не включва месечни абонаментни като Netflix, Hulu и Amazon.com или видео услуги от първокласни телевизионни мрежи като HBO и Showtime.

Един от плюсовете на новите услуги е, че те теоретично предлагат на потребителите избор при подбора на каналите, които те гледат, на по-достъпна цена, отколкото традиционните пакети, предлагани от платените оператори.

Едно от предимствата на YouTube е, че тя е вече мястото, където много млади потребители, които никога не са плащали за кабелна или сателитна телевизия,  получават своето съдържание. В понеделник стана ясно, че на ден потребителите гледат по 1 млрд. часа съдържание в YouTube. С новото предложение този обем ще скочи значително. 

Огромната аудитория на YouTube, придобита от Google за 1,65 млрд. долара през 2006 г., прави услугата един от най-ценните активи на компанията майка на Google - Alphabet. Докато Alphabet не разкрива приходите или печалбата на YouTube, потенциалът да превърне тази аудитория в долари чрез реклама или абонаменти продължава да представлява голяма възможност, коментира и NY Times.

Изследователската компания Emarketer изчислява, че YouTube генерира 5,6 млрд. долара приходи от реклама за Google през миналата година и очаква 20% ръст през 2017 г.

YouTube също започна да предлага свободна от реклами абонаментна версия  - YouTube Red, която също включва достъп до оригинални продукции на компанията. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 17:14 | 05.09.22 г.
fallback