fallback

YouTube мина 1 млрд. часа гледания на ден

Това е 10-кратен ръст от 2012 г. насам, насърчен от алгоритмите на изкуствения интелект

10:04 | 28.02.17 г.
Автор - снимка
Създател

Най-голямата в света видео платформа YouTube достигна нови рекорди в развитието си. Компанията обяви в корпоративния си блог, че зрителите ѝ в целия свят вече гледат по 1 млрд. часа видео на ден.

YouTube е надминала тази граница, която е много по-голяма, отколкото последната съобщена, в края на миналата година. Всъщност мина доста време, откакто YouTube даде официални данни за потребителите на платформата си. Това се дължи от една страна на факта, че компанията е в силна конкуренция със социалната мрежа Facebook, а от друга страна обикновено се чака достигането на кръгло число.  

Сегашният ръст представлява увеличение от 10 пъти от 2012 г. насам, казва YouTube. Тогава е започнало изграждането на алгоритми, които следят потребителските данни, за да предоставят на всеки потребител видео потоци, предназначени да ги накарат да гледат съдържание по-дълго.

За да се подхранят тези препоръки е нужно несравнимо събиране на съдържание - 400 часа видео се качват в YouTube всяка минута.

„Корпусът на съдържанието продължава да става по-богато и по-богато с всяка минута и машинно обучените алгоритми улесняват доставката на съдържанието, от което всеки отделен потребител се интересува", казва главният продуктов директор на YouTube Нийл Мохан, цитиран от Wall Street Journal.

Границата от 1 млрд. часа в YouTube подчертава широката преднина на 12-годишната онлайн видео платформа, заплашвайки традиционната телевизия, която показва липса на подобни усъвършенствани инструменти, коментира медията.

Facebook Inc. и Netflix Inc. заявиха през януари 2016 г., че потребителите им гледат съответно по 100 млн. часа и 116 млн. часа видео ежедневно на техните платформи. Данни на Nielsen показват, че американците гледат средно по около 1,25 млрд. часа телевизия на живо и на запис на ден, като тези данни постоянно спадат през последните години.

Въпреки размерите си не е ясно дали YouTube е на печелба. Компанията майка Alphabet Inc. не разкрива данни за представянето на YouTube, но хора, запознати финансовата информация, казват, че платформата е генерирала приходи от около 4 млрд. долара през 2014 г. и наскоро дори е излязла на печалба.

YouTube изкарва повечето от парите си, показвайки реклами преди клипове, но също така харчи много пари за технологията и правата за съдържание, включително сключвайки сделки с телевизионни мрежи за уеб-ТВ услуга. Запитана за финансовите данни през миналата година, главният изпълнителен директор на YouTube Сюзън Уоджиски заяви, че „растежът е приоритет".

Успехът на YouTube с помощта на специално изготвени видео поредици илюстрира как технологичните компании преструктурират медийното потребление в тесни категории по интереси - тенденция, която някои наблюдатели намират за тревожна.

„Ако аз гледам само хеви метъл клипове, разбира се, че ще ми предоставят повече от тези клипове. Но тогава аз ще пропусна многообразието от формите на култура, което съществува", казва Крис Уилсън, професор по информатика в Northeastern University, който изучава въздействието на алгоритмите. „Благословението и проклятието на кабелната и ефирната телевизия е, че това е споделен опит. Но това отива по дяволите, ако всеки от нас има персонализирани екосистеми", допълва той. YouTube се възползва от огромния обсег на Google, която обработва около 93% от интернет търсенията по данни на компанията за пазарни проучвания StatCounter. Google вгражда видео от YouTube в резултатите от търсенето и предварително инсталира приложението на YouTube в своята мобилна операционна система Android, която работи на 88% от смартфоните, по данни на Strategy Analytics.

Това спомага за привличането на нови потребители към платформата. Около 2 млрд. уникални потребители сега гледат видео в YouTube поне веднъж през последните 90 дни, смята бивш мениджър на компанията. През 2013 г. за последен път YouTube разкри своята потребителска база, като каза, че тя надминава 1 млрд. потребители месечно. Сега платформата вероятно е по-голяма от най-голямата в света телевизионна мрежа, China Central Television, която има повече от 1,2 млрд. зрители.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 06:07 | 08.09.22 г.
fallback