Макар че в ролата си на водещ онлайн търговец на дребно Amazon владее пазара в повечето западни страни, технологичният гигант ще трябва още доста да се постарае, за да навлезе на китайския пазар, коментира Statista. Според iResearch China, китайска компания за пазарни изследвания, пазарният дял на базираната в Сиатъл компания в Китай възлиза на под 1% през 2016 г.
Пазарът на онлайн търговия в Китай, чийто размер е колкото този в САЩ, очевидно се доминира от Tmall – платформата за търговци на Alibaba, на която се падат 56,6% от продажбите за 2016 г.
Amazon ясно показа амбициите си към Китай, когато компанията купи Joyo – най-големия търговец на книги в Китай в онзи момент, за 75 млн. долара през 2004 г. Joyo.com стана част от Amazon.cn и се преименува на Joyo Amazon през 2007 г., преди изцяло да се откаже от старото си име и да се ребрандира на Amazon China през 2011 г.