Почти половината от онлайн рекламите не достигат правилните хора във Франция, Германия, Италия и Великобритания, съобщава CNBC, позовавайки се на нови данни, представени днес.
Статистиките, дело на Digital Ad Ratings на консултантската къща Nielsen, вероятно означават, че милиарди долари, похарчени за онлайн маркетинг, биват изгубени. Европа като цяло е похарчила 36,4 млрд. евро за дигитална реклама през 2015 г., сочи Interactive Advertising Bureau.
Секторът на потребителски пакетирани стоки се представя най-зле, когато става въпрос за рекламни импресии – колко пъти е била видяна онлайн рекламата от потребители, като само 42% от кампаниите са достигнали хора от таргетираните групи.
Рекламите за автомобили също са се представили слабо, - само 45% са достигнали желаната публика. След това са компютрите и електрониката, както и стоките на дребно – и двете категории са с по 49% достигнати таргет потребители. Най-добре представящият се сектор са пътуванията, при който 65% от онлайн рекламите са били видени от правилните хора.
Данните на Nielsen показват още, че рекламите, показани в десктоп версиите, се представят малко по-добре от тези за мобилни устройства, достигайки малко над 53% желана публика спрямо 50% при мобилните.
По-вероятно е кампаниите, целящи хора на възраст между 35 и 64 години, да достигнат правилната аудиенция, като 54% от рекламите са били видени от представители на тази възрастова група. 44% от онлайн рекламните компании, които са предназначени за хора между 18 и 34 години, са били видени от представители на тази таргет група.
„Въпреки че 100-процентовата точност вероятно ще остане в рамките на въображението, оценката за способността на дигиталните технологии да уцелват правилните публики е, че могат да се справят по-добре“, казва Барни Фармър, директор по маркетинг ефективността в Nielsen за Великобритания и Ирландия.
Фармър обаче е уверен способността на дигиталните реклами да достигат правилните хора много по-ефективно отколкото други медии. „За да бъдем честни обаче, те са много по-точни от традиционните медии и представянето им се подобрява постоянно, особено при мобилните устройства“, посочва той.