В рамките на най-големия за годината шопинг маратон в САЩ около Деня на благодарността се оказва, че онлайн пазаруването продължава да се развива много добре.
„Кибер понеделникът“, при който потребителите се привличат с онлайн отстъпки, през тази година е надминал значително очакванията. Според предварителни оценки на компанията за паазрни изследвания Adobe Digital Insights (ADI) американските клиенти са похарчили рекордните 3,39 млрд. долара (3,2 млрд. евро) в интернет, предава Ройтерс. Това съответства на ръст от 20,2 на сто на годишна база. Прогнозата на анализаторската къща бе за разходи в размер на 3,05 млрд. долара.
Така „Кибер понеделникът“ надмина онлайн продажбите на традиционния ден за разпродажби „Черния петък“ - в деня след Деня на благодарността. Според данните на ADI за него е отчетен ръст от 21,6 на сто до 3,14 млрд. долара.
Според анкета на американския съюз на търговците на дребно NRF през изминалия удължен уикенд повече хора са пазарували онлайн, отколкото в магазините. Като цяло между четвъртък и неделя около 154 млн. клиенти са участвали в шопинг манията, година по-рано са били 151 млн. Сумата, която е похарчил средностатистическият американец, обаче е паднала с 3,5 на сто до 289 долара.