Google е силно ангажирана с мисията си да предоставя на американските избиратели навременна информация по време на този изборен цикъл, като предлага всичко - от помощ за регистрация на избирателите до информация за избирателното място в своите резултати от търсенето. Днес компанията обяви плановете си за показване на резултатите от изборите в САЩ директно в търсачката на повече от 30 езика веднага след като избирателните секции затворят.
При заявки за търсене на „резултати от изборите“ потребителите ще са в състояние да видят подробна информация за изборите за президент, сенатори, конгресмени, губернатори, както и за референдуми на щатско ниво и други предложения, пояснява Google.
Резултатите ще бъдат актуализирани непрекъснато - на всеки 30 секунди, както става ясно от снимка, споделена от компанията в официалния ѝ блог с подробно описание на новите функции. Табове в горната част ще позволят на потребителите да преминават към различните резултати - от воза за президент, за Сенат, Конгрес. Резултатите ще включват също информация за това от колко избирателни гласове имат нужда кандидат-президентите, за да спечелят, колко места са свободни в Камарата и Сената и колко състезания за губернатори са в ход.
Тези данни са представени в лесен за четене формат, като демократите са представени в синьо, републиканците - в червено, и има прости графики, заедно с ключовите числа.
Google активизира усилията си за този изборен цикъл с внедряването на уеб и мобилни инструменти, които помагат на много хора да разберат как да се регистрират, как да гласуват или гласуват по-рано, къде да намерят своите секции, кой е в бюлетината и друга подобна информация. Компанията предоставя тази информация и на испански.
Google също така призовава избирателите да се включат в изборите с реклами на първата страница на сайта Google.com. В допълнение днес в горната част на Gmail има банер, който предлага да покаже на потребителите къде да гласуват - нещо, което не е правено досега от концерна в последните години. Т. нар. Doodle също се използва, за да напомни на хората за изборите.
В САЩ все повече хора се обръщат към интернет, за да получат информация за изборите. Компанията твърди, че е налице 233% увеличение на трафика за търсене на фразата „как да гласувам" в сравнение с изборите през 2012 г., например.
Резултатите от изборите ще бъдат предоставени веднага, след като избирателните секции затворят в изборния ден, пояснява Google.
Компанията отбелязва, че ще предава на живо изборни новини в YouTube по каналите, предлагани от NBC, PBS, MTV, Bloomberg, Telemundo, The Young Turks и други. Зрителите са изразходвали над 20 милиона часа в гледане и преглеждане на предаванията на живо в сайта, добавя компанията.