Експерти очакват двуцифрен ръст на електронната търговия в България, а това би довело до глад за кадри. Ръстът на онлайн търговията у нас през миналата година спрямо предходната е бил 23%, разкри в ефира на БНР маркетинг консултантът Жанет Найденова.
По думите ѝ причината за всичко това е, че страната тръгва от ниска база. Освен това в България вече има голям брой електронни магазини и над 3,5 млн. интернет потребители, които сърфират в мрежата средно 3,6 часа дневно. Според Найденова средно на година един потребител в България прави онлайн покупки на стойност около 125-150 евро.
Очаква се ръстът да продължи и през следващата година. През 2016 г. той ще е 350 млн. евро, или 1,25% от БВП на страната, посочва маркетинг консултантът. По думите ѝ има възможност този вид търговия да генерира най-голям ръст от индустриите у нас, а това да доведе до засилено търсене на кадри.
Според Найденова България е сред първите страни в Югоизточна Европа по притежание на таблети, електронни четци и умни телефони. Това показва, че българинът е любознателен и винаги има пари за нови технологии.
Част от интернет магазините у нас са с над 10-годишна история и и над 1 милион лева месечен оборот.
Областите, в които тепърва трябва да се усъвършенстват магазините, са персонализацията на потребителите на уебсайта и последващите комуникации, както и сериозната интеграция между електронните магазини и PSRM системите. Последното ще позволи добър анализ на всички събрани данни, за да може да се предостави по-персонално обслужване.