fallback

Spotify в преговори за придобиване на SoundCloud

Засега обаче не е ясна цената на отчитащата загуби берлинска компания

09:33 | 29.09.16 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Spotify, най-голямата по брой абонати услуга за стрийминг на музика, е в напреднали преговори за придобиване на SoundCloud, на фона на засилената конкуренция от страна на Apple за бъдещето на дигиталната музика, пише Financial Times, позовавайки се на информирани източници. SoundCloud, която набра 100 млн. долара през юни от група инвеститори, включително Twitter, тогава бе оценена на около 700 млн. долара. 

Източниците твърдят, че не е ясно колко точно ще плати Spotify за базирания в Берлин стартъп, като предупреждават, че дискусиите все още може да се провалят. Постигането на споразумение между Spotify и SoundCloud, две от европейските топ технологични стартиращи фирми, може да се случи на фона на набега на титани от Силициевата долина, като Apple и Amazon, на пазара на собствени стрийминг услуги. Последното принуждава независимите играчи да се консолидират, за да оцелеят. През този месец Spotify обяви, че има 40 млн. плащащи си абоната – само седмица, след като Apple Music обяви, че нейната услуга има 17 млн. абонати. Spotify отказва да коментира темата, докато SoundCloud не е била открита веднага от FT. Въпреки наличието на силна творческа общност с над 200 млн. членове и общо 135 млн. песни, ремикси и хитове на нови изпълнители, желани от конкуренти, SoundCloud никога не успя да излезе на печалба. През 2014 г. тя отчете приходи от 17,4 млн. долара и оперативна загуба от 39 млн. долара. Оттогава старъпът не е докладвал данни за броя на потребителите или финансовото си състояние.  Източници, близки до мениджмънта на Spotify, смятат, че на SoundCloud се гледа като на заплаха, като се има предвид нейната по-евтина и частична абонаментна услуга. Но изоставяйки тези планове по-рано през тази година и започвайки вместо това да предлага стандартен абонаментен план за 9,99 долара, известен като SoundCloud Go, компанията загуби най-добрите си шансове за независим успех, твърдят анализатори. „Те ще бъдат напълно смазани от натиска на лейбълите, които искат да влязат в една абонаментна услуга по предварително зададен дизайн, но който е с различна потребителска база, съдържание или стоки. Това е един артефакт в крайна сметка", казва анализаторът Марк Мълиган, основател на Midea Research. Spotify е водила „разумни подробни" разговори със SoundCloud миналата пролет за възможно придобиване, но се е разколебала заради исканата цена, казват хората, запознати с въпроса. След инвестициите от страна на Twitter Spotify отново е разгледала възможността за придобиването, въпреки че разговорите са се провалили след кратък кръг от преговори, твърдят източниците. Spotify се готви за възможно първично публично предлагане (IPO) през следващата година, като повишава базата си на платени абонати и разнообразява съдържанието чрез видео и подкасти. Най-голямото предимство на SoundCloud е общността от творци, които я изграждат, с богат каталог от музика, като миксове, хип-хоп и диджей сетове. Независимите цифрови музикални компании са затруднени в последните месеци, въпреки че музикалните приходи растат за първи път от близо две десетилетия, подсилени от ръст от 45,2 на сто на приходите от стрийминг. „Големият въпрос за пазара на стрийминг е дали може да бъдете самостоятелна компания в категория, с която се състезават и Amazon, и Apple, които гледат на музиката само като допълнение, за да могат да продават повече iPhone или говорители Echo“, заяви Никлас Зенстрьом, съосновател на Skype и на вече несъществуващата музикална услуга Rdio, която беше придобита от Pandora през миналата година. „Придобивайки абонаментна услуга като SoundCloud, Spotify ще има две подобни услуги, така че една от причините [за закупуване] ще бъде консолидирането на абонатните бази и съчетаването на талантите", смята Зенстрьом. „Подобна сделка може да е знак, че Spotify се опитва да разшири своята значителна преднина в онлайн музиката, докато Apple, Google и Amazon се готвят да се конкурират по-агресивно в сферата. Следващият въпрос ще бъде дали Pandora ще бъде изоставена и забравена", смята Рич Грийнфилд, анализатор от BTIG Research.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:32 | 14.09.22 г.
fallback