Американският технологичен концерн Microsoft придобива базираната в Сиатъл Beam, интерактивна услуга за стрийминг на игри, която позволява на зрителите да играят заедно с онези, които се излъчват, докато гледат. Моделът на Beam взема предимно пасивното взаимодействие, което фенове на стрийминга може да получават от други услуги като Twitch и YouTube, и добавя възможността зрителите да си взаимодействат с играчите чрез краудсорсинг контрол, пояснява TechCrunch.
Освен възможността да се съставят различни анкети в реално време, услугата позволява на зрителите сами да участват в играта чрез предоставяне на индивидуални бутони и пространства за игра. За тази цел операторите и разработчиците на игрите следва да предоставят специален комплект Software Development Kits, с който може да се предприемат лесно корекции в игрите. Това позволява на зрителите например да избират с какво оборудване да играят в екшън игри или от какъв вид да е следващата загадка в играта.
Моделът е интересен, но сайтът е онлайн едва от началото на годината и тепърва трябва да стане ясно до каква степен разработчиците ще са съгласни да си сътрудничат и на каква цена. Така например още не е ясно под каква форма услугата за стрийминг може да намери мястото си в Xbox One. Засега не е ясно и какви цели преследва като цяло Microsoft със сделката. Със сигурност да се наложи една нова платформа срещу вече установените на пазара няма да е лесна задача. По всяка вероятност обаче бъдещите излъчвания на живо онлайн на концерна от Редмънд вече ще се осъществяват чрез Beam.
Двете страни не разкриват условията по сделката. Beam стартира дейността си на 5 януари тази година, а официалният дебют на интерактивните инструменти бе през май. Основателят и главен изпълнителен директор Мат Салсаменди ще ръководи екипа на Beam от кампуса на Microsoft в Редмънд, където те ще работят под шапката на инженеринговия екип на Xbox. По-рано през годината Beam привлече финансиране от около 420 хил. долара. Пазарът на подобни услуги става все по-наситен. YouTube пусна в средата на миналата година своя платформа за видеоигри под името YouTube Gaming. Тя представлява мобилно приложение и уебсайт, фокусирани изключително върху игрите, с голям акцент върху стрийминга на игри на живо.
Amazon купи лидера на пазара Twitch през 2014 г. за около 1 млрд. долара, след като беше привлечена от бързото увеличение на броя на потребителите, които гледат как други играят видеоигри като Minecraft и Warcraft, както и от приходите от реклама, които генерира платформата. Twitch, която бе основана през юни 2011 г., отчете голям ръст от ноември насам, благодарение до голяма степен на партньорствата с Xbox One и PlayStation 4, като собствениците и на двете системи вече имат възможност да излъчват игрите си онлайн чрез стрийминг функциите на игралните конзоли. Освен това Twitch възпроизвежда и съдържание на каналите CBS Interactive, GameSpot, Joystiq, Destructoid и др. На по-широкия пазар за онлайн видео стрийминг, в който влиза и запазено предварително съдържание, излъчвано след това по поръчка, Twitch изостава зад Netflix и Youtube.