Кибер атаките са постоянна заплаха за бизнесите по света, които харчат огромни суми пари, за да се защитят. Образът на престъпник, замислящ подлия план в стаята си, надделява в съзнанията ни, когато мислим за хакерите и кибер престъпниците, коментира Statista.
Докато през 2015 г. 40% от атаките са дошли от външни лица, оказва се обаче, че изненадващи 60% всъщност са били осъществени от вътрешни за компанията лица.
IBM, която представя данни, базирайки се на информация от над 8000 устройства сред клиентите си, разкрива, че макар 15,5% от тези „атаки“ да са били причинени по невнимание, други 44,5% са били зловредни.
Дефиницията за вътрешен човек е някой, който е имал физически или отдалечен достъп до активи на компанията. IBM отбелязва, че макар това най-често е служител то включва и бизнес партньори или изпълнителни по поддръжка – хора, на които имаш достатъчно голямо доверие, за да им дадеш достъп до системата си.
Вътрешните лица не само че имат подобен достъп, но и може да познават слабостите на бизнеса и да ги използват по-ефективно, отколкото един външен агент има възможност.