fallback

Google обмисля завръщане в Китай

Компанията продава онлайн реклама в страната, но не предлага основни услуги, като уеб търсенето, YouTube, GMail и Google Maps

17:17 | 02.06.16 г. 2
Автор - снимка
Създател

Американският технологичен концерн Google обмисля разширяване на своите услуги в Китай. Интернет концернът оттегли повечето си услуги от страната преди шест години, за да не се поддаде на нарастващата цензура и заради хакерските атаки, голяма част от които идват именно от Китай.

"Ние искаме да сме в Китай и да служим на китайските потребители", заяви Сундар Пичай, главен изпълнителен директор на компанията, по време на конференция на технологичния блог Recode. Той обаче не назова конкретен период, в който това може да се случи, или услугите, които ще бъдат предложени. Въпреки това мениджърът поясни, че Google внимателно ще следи всички възможни ограничения, които властите налагат. 

Google продава онлайн реклама в Китай, но основни услуги на Google, като уеб търсенето, YouTube, GMail и Maps не са налични там, дори за смартфони с Android. Още през миналата есен сайтът The Information съобщи, че Google би искал да вкара своята платформа за приложения в Китай.  С прехвърлянето на търсачката си в Хонконг доставчикът на интернет услуги стана първият западен концерн, който не се поддаде на диктата на властите в Пекин и по този начин умишлено избяга от един от най-бързо развиващите се пазари в света. Google излезе от Китай през април 2010 г. заради желанието на компанията да спре да цензурира резултатите на търсачката си. Конкретен повод за това пък даде хакерска атака към пощи в Google на считани от Китай за дисиденти клиенти на компанията. Все още при правене на бизнес в Китай се прилага старият неписан закон: проблеми като нарушаването на авторски права, недоволство от политиката за валутните курсове на Пекин или темата за правата на човека и свободата на пресата, се изричат най-добре в малки групички, зад затворени врати, коментира DPA. В действителност обаче представителите на западните бизнес организации обаче често мълчат, защото се опасяват от гнева на правителството в Пекин, а с това - от възникването на недостатъци за бизнеса им. Така че много от тях предпочитат да се съобразят с държавните норми - например за технологичен трансфер. В случай на открита критика режимът в Пекин реагира безмилостно. Когато германският канцлер Ангела Меркел прие през есента на 2007 г. в Берлин Далай Лама, в Китай Daimler изведнъж загуби лиценза си за внос на своите коли с марка Mercedes.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:31 | 12.09.22 г.
fallback