Американската компания за групово интернет пазаруване Groupon отчете известен спад в началото на годината. През първото фискално тримесечие приходите спадат с 2 на сто на годишна база до 732 млн. долара, съобщи компанията след края на борсовата сесия в Ню Йорк, предаде DPA.
Силният долар, който свива приходите от задграничния бизнес при пресмятането им в американска валута, натоварва отчета, подобно и на миналите тримесечия.
През последните месеци Groupon свива операциите си в различни места по целия свят, тъй като преструктурира своята дейност, за да се съсредоточи върху САЩ и Канада. За последното тримесечие свързаните с преструктурирането разходи са за почти 16 млн. долара.
Сега Groupon влиза още по-дълбоко в зоната на загубата. Тримесечната загуба се увеличава до 49,1 млн. долара след загуба за 14,3 млн. долара преди година.
Анализаторите обаче очакваха по-слабо представяне и в следборсовата сесия акциите поскъпнаха с почти 4 на сто. Освен това компанията представи и нов финансов директор – Майк Рандолфи, който ще поеме поста от изпълняващия временно ролята Браян Кайман в понеделик (2 май).
Рандолфи, бивш мениджър в Delta Air Lines, бе доскоро финансов директор в Orbitz Worldwide. В Groupon съгласно условията на договора си той ще получава базова годишна заплата от 425 000 долара и още 200 000 долара като бонуси при определени резултати.
Groupon обяви и че през първото тримесечие на 2016 г. е продала своя милиарден ваучер за намаление. Според компанията това я нарежда до концерни като Apple, McDonald's и Uber, които вече са минали тази граница.