Софтуерът за блокиране на реклами в интернет може би е по-популярен, отколкото се смята. В света има близо 200 млн. активни месечно потребители на софтуер за блокиране на реклами, сочат данни от ново проучване на PageFair и Adobe, цитирано от Business Insider.
Това представлява значителен ръст спрямо употребата на такъв софтуер само преди една година.
Софтуерът, който пречи на рекламите да се показват на различни сайтове, търсачки и социални мрежи, бързо набира популярност и в САЩ. Месечно активните потребители на такъв софтуер в Щатите възлизат на 45 млн. към юни 2015 г., което е увеличение от близо 50% спрямо предходната година, изчисляват от PageFair и Adobe.
Блокирането на реклами е сериозна заплаха за дигиталните медийни компании, които зависят от рекламата за приходите си. Ако блокирането на реклами на мобилни устройства достигне същите нива като при настолните компютри, американските дигитални медии могат да загубят до 9,7 млрд. долара от различни рекламни формати следващата година, сочи доклад на BI Intelligence.
Ползването на софтуер за блокиране на реклами варира силно в зависимост от типа съдържание и демографията на потребителите. Така например има тенденция за по-висока употреба на такъв софтуер при издатели, чиято публика се състои от предимно млади мъже, като сайтове за видео игри, в сравнение със сайтове за общи новини.
Блокирането на реклами може да стане дори още по-популярно с пускането на операционните системи на Apple за настолни компютри и мобилни устройства по-късно тази година. Операционните системи ще имат рамка, която улеснява значително програмистите да създават софтуер за блокиране на реклами, особено за мобилните устройства.
В повечето случаи софтуерът за блокиране на реклами работи, като спира зареждането на реклами, обслужвани от списък от определени рекламни сървъри. Блокираните реклами обикновено са дисплейна, видео, социална и реклама при търсене, които излизат в браузърите.