В периода между юли и декември 2015 г. Uber Technologies Inc е предоставила информация за повече от 12 милиона пътници и шофьори на различни органи в САЩ.
Това става ясно от публикувания във вторник първи доклад за прозрачност на фирмата, която предлага възможността за поръчване на превоз чрез мобилно приложение. В материалите е описана подробно информацията, изисквана не само от американските правоприлагащи органи, но и от страна на регулаторите.
Частната компания, оценена на над 60 млрд. долара, заяви, че агенциите са настоявали за информация за пътувания, заявки за превози, райони на качване и слизане на пътуващите, тарифи, превозни средства и водачи.
Uber е получила 415 молби от правоприлагащи органи, като е успяла да предостави данни в близо 85% от случаите. Голяма част от тези искания са били свързани с разследвания за измама или употреба на откраднати кредитни карти.
Американската компания не оповести засега данни за искания за информация в други държави.
Междувременно Uber пусна услугата си в аржентинската столица Буенос Айрес, въпреки че нямаше разрешение за това. Самата компания обосновава законосъобразността на предложението си в града на гражданския и търговския кодекс на Аржентина, според който е допустимо превозването на хора в частни превозни средства от една дестинация до друга.
Стартът на услугата стана причина за масови протести от страна на таксиметровите шофьори.