Услугата за изпращане на мобилни съобщения Snapchat, която е популярна с това, че разполага с функция за изтриване на данни, включително текстови съобщения и изображения, след като те са разгледани от получателя, е набрала 175 млн. долара от инвеститори, сред които и фонда Fidelity Investments, твърди източник, запознат с въпроса.
Инвестицията е разширение на последния финансов кръг от серия F, след който компанията се оценява на около 16 млрд. долара, предава финансовата информационна агенция Bloomberg. Такава бе оценката на компанията и през миналата година.
Fidelity е купил акции на компанията при цена от 30,72 долара за акция през февруари, същата цена, при която придоби акции на Snapchat и през март 2015 г., съобщава WSJ. Този „плосък кръг", при който оценката на дадена компания не расте въпреки прилива от нови средства, предполага, че оценката на Snapchat може да се е увеличила прекалено бързо и инвеститорите сега коригират своите очаквания.
И все пак оценената на 16 млрд. долара Snapchat е шестата най-високо оценена подкрепяна от рискови фондове компания в света, заедно с китайския конкурент на Uber Didi Kuaidi. Затова изглежда, че Snapchat е постъпил разумно, когато преди около две години отказа офертата за придобиване от страна на Facebook. Най-голямата в света социална мрежа предложи тогава на основателите, начело на които е 25-годишният Ейвън Шпигел, около 3 млрд. долара.
Инвестицията на Fidelity се случва въпреки колебанието на договорния фонд за оценката на Snapchat. Fidelity намали дела си в компанията с 25 на сто през третото тримесечие на миналата година. Но през миналата есен Fidelity увеличи дела си с около 15 на сто.
В момента разработчикът на приложението работи, за да разшири своя новоизлюпен рекламен бизнес – единственият реален източник на приходи, като миналия месец формира партньорство с Viacom, което даде на Viacom изключителни права да продава реклама в съдържанието на Snapchat. За приложението това може да бъде възможност да привлече по-големи рекламодатели в платформата си, която е ползвана предимно от по-младите потребители. Viacom пък има шанса да се насочи повече към продажбите на реклама и да привлече повече внимание отвъд телевизионните рейтинги.
Съгласно сделката Viacom ще получи правата за трета страна, която директно продава реклами, които ще бъдат публикувани преди или след личното и купеното съдържание на Snapchat. В това число влиза и секцията Live Stories, която събира в едно публикациите на потребителите от определена географска локация или по време на някой празник. Освен това Viacom ще добави два нови канала в страницата “Discover” в Snapchat, където медиите като CNN, Vox, Mashable и други също имат канали. MTV, която в момента оперира като международен канал, ще се сдобие и с американска версия. Comedy Central пък ще се разшири в международен план.