fallback

Yahoo съкращава 15% от служителите си

Компанията ще се опита да продаде някои от нерентабилните услуги за около 1 млрд. долара

09:05 | 03.02.16 г.
Автор - снимка
Създател

Американският интернет гигант Yahoo Inc. продължава с лошите послания. При представянето на последните финансови резултати компанията обяви, че ще съкрати с 15 процента броя на служителите, което са приблизително 1 500 работни позиции, предаде Bloomberg. 

Конкретните планове

По-голямата част от съкращенията ще бъдат извършени през първото тримесечие на тази година. Компанията си поставя за цел до края на годината да разполага с 9 хил. служители на пълно работно време и под 1 000 нещатни служители.

Към  края на септември за групата работеха 10 700 щатни служители и близо 800 служители на хонорар. Така служителите ще намалеят с 42% в сравнение с 2012 г.

Главният изпълнителен директор Мариса Майер иска да концентрира продуктите върху три големи платформи – Yahoo Search, Yahoo Mail и Tumblr, и върху четири по-важни теми - новини, спорт, финанси и лайфстайл.

По-приоритетни за компанията ще са отбелязващите растеж пазари като САЩ, Канада, Великобритания, Германия, Хонконг и Тайван. В тази връзка се планира закриване на офисите в Дубай, Мексико, Буенос Айрес, Мадрид и Милано.

Yahoo ще търси и стратегически алтернативи на някои дейности в рамките на плана си за преструктуриране, който цели да върне растежа на компанията. Предвидените мерки следва да свият оперативните разходи с над 400 млн. долара до края на годината и да подобрят рентабилността.

Майер заяви, че ще опита да продаде някои от нерентабилните услуги за около 1 милиард долара, но не уточни за кои точно говори. Тя изрази увереност, че планът ѝ да управлява компанията като по-малка и по-тясно ориентирана гарантира по-светло бъдеще и по-голяма конкурентоспособност, което пък ще я направи по-привлекателна за потребители, рекламодатели и партньори.

Резултатите

За четвъртото тримесечие Yahoo обяви ръст на приходите по американски счетоводни стандарти от 1,6 на сто до 1,27 млрд. долара спрямо 1,25 млрд. долара година по-рано. Заради голямо отписване е отчетена загуба в размер на 4,43 млрд. долара, докато година по-рано тя бе в размер на 166,3 млн. долара. Без еднократни ефекти печалбата на акция възлиза на 13 цента, което е в рамките на очакванията. Година по-рано печалбата на компанията беше 17 цента на акция.

Инвеститорите не показаха особено въодушевление от плановете на Мариса Майер. В следборсовата сесия акциите на компанията поевтиняха с 1,2 на сто. За последните 12 месеца книжата загубиха над една трета от стойността си.   

Майер под критика

Мариса Майер изхарчи около 3 млрд. долара за покупки, гласи един от критичните пунктове. Около 1 млрд. долара струваше придобиването на платформата за блогове Tumblr, с която Майер искаше да привлече около Yahoo по-млада аудитория. Бизнесът обаче не расте, а Yahoo изостава по отношение на най-важния си генератор на пари – онлайн рекламата, от Facebook и Google.

Числата са категорични: През третото тримесечие на 2015 г. Yahoo отчете приходи от 1,22 млрд. долара. През третото тримесечие на 2012 г., при назначаването на Майер, приходите също бяха в този размер - 1,2 млрд. долара. При Facebook тримесечните приходи скачат в този период от 1,3 млрд. до 4,5 милиарда долара, а при Google те се увеличават от 14 млрд. на близо 19 млрд. долара.

И под управлението на Майер Yahoo не може да реши един централен въпрос, който създаваше главоболия на няколко нейни предшественици: как може достъпът до стотиците милиони потребители да се превърне в печеливш бизнес? Към отговора на Майер спада и разширение на медийния бизнес с инвестиции в тематични сайтове и видео съдържание. Така например тя вкара известния тв сериал Community в мрежата, като се надяваше на заклетата фенска база, но видео офанзивата донесе загуба от 40 млн. долара.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 18:54 | 03.09.22 г.
fallback