fallback

Графика на деня: Кой е големият победител в музикалната индустрия през 2015 г.?

Музикалният стрийминг отчита ръст от почти 93% спрямо предишната година

11:44 | 13.01.16 г.
Автор - снимка
Редактор

През последните няколко дни има много добри новини за всички защитници на музикалния стрийминг, коментира Statista. Малко след като Financial Times съобщи, че Apple Music вече има над 10 млн. регистрирани потребители, лидерът на пазара Spotify постигна рекорд, заявявайки, че компанията отчита най-бързия си темп на растеж на регистрирани потребители в 7-годишната си история през втората половина на 2015 г.

Според оценките регистрираните потребители на Spotify са между 25 и 30 млн. души, а всички потребители на месец, включително тези, които ползват безплатната версия с реклами, са между 75 и 100 млн. души.

Няколко дни по-рано Nielsen публикува годишния си отчет за американската музикална индустрия, заявявайки, че още веднъж стриймингът е големият победител през последните 12 месеца. Без Apple Music, която Nielsen пропуска от доклада си, вероятно с оглед сравнимост, компанията за проучвания на пазара отчита 317 млрд. песни по заявка през 2015 г., което с 92,8% над общия брой през предишната година. Това означава, че ръстът на стрийминга продължава да се ускорява, тъй като все повече хора са привлечени от идеята за стрийминг на музиката, а не за притежанието ѝ.

Както може да се очаква, нарастващата популярност на стрийминга идва за сметка на други пазарни сегменти. Продажбите на албуми на CD носител и свалянията на албуми са се понижили съответно с 11% и 3%, а продажбите на отделни песни в интернет са спаднали с 12%. Единственият формат, който набира популярност са грамофонните плочи. Форматът на любителите на аналогова музика продължава да се завръща все по-сериозно с ръст на продажбите от 29%.

Още подобни графики можете да разгледате тук!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 02:23 | 08.09.22 г.
fallback