Музикалната стрийминг услуга на Apple вече има над 10 млн. абонати, пише CNBC. На компанията ѝ бяха нужни общо шест месеца, за да премине тази граница, която нейният основен конкурент на този пазар Spotify успя да достигне за шест години, твърдят източници, запознати с въпроса.
Бързият растеж на Apple Music, която през юни стартира в повече от 100 страни, увеличава залозите, че стриймингът е следващата голяма крачка в музикалната индустрия - специална форма на дистрибуция, която носи надежда на музикалния бизнес след десетилетия на спад на продажбите.
“Добра новина е, че Apple успява да накара стрийминга да проработи, но това ще увеличи спада на свалянията на музика от интернет”, твърди Марк Мълиган, анализатор на Midia Research.
В момента Apple бързо расте в сферата на музиката и сегашният ѝ темп на растеж “има потенциала да я превърне във водеща музикална стрийминг услуга през 2017 г.”.
Същевременно стриймингът се превръща в основен начин за дигитално потребление на музика и се разраства бързо, докато онлайн продажбите на музикални произведения спадат. Общите онлайн сваляния на албуми в САЩ спаднаха с 9% през 2014 г., докато продажбите на отделни песни се свиха с 12% според данни на Nielsen Music. От своя страна търсенето на стрийминг услуги е скочило с повече от 50%, като за годината в платформата са били изслушани 164 млрд. песни.
Основните конкуренти на този пазар са именно Spotify и Apple. Базираната във Франция услуга Deezer има 6,3 млн. потребители. Tidal, която е притежавана от рапъра Джей-Зи, пък има 1 млн. потребители.
Spotify, чиято оценка достига повече от 8 млрд. долара, имаше 10 млн. абонати на платената си услуга и 40 млн. активни потребители на 56 пазара по цял свят през 2014 г.
След това тя успя да се разрасне значително, а през юни 2015 г. обяви, че е достигнала 20 млн. абонати на платената си услуга и повече от 75 млн. потребители, които ползват платформата ѝ всеки месец.