Американският технологичен концерн Amazon по принцип не предоставя точни данни за членовете на своята премиум услуга Prime. Но преди Коледа компанията е успяла да постигне най-висок ръст в абонатната си база. Анализатори твърдят, че Prime има 47 млн. акаунта само в САЩ.
В третата седмица на декември концернът е спечелил в глобален мащаб 3 млн. абонати на струващата 99 долара за година Prime, която обещава по-бързи спрямо стандартните доставки в рамките на два дни, обяви интернет търговецът, цитиран от Ройтерс.
По време на Коледния сезон, който Amazon дефинира в периода между 1 ноември и 19 декември, чрез тарифата Prime са били изпратени над 200 млн. пратки, поясни главният изпълнителен директор Джеф Безос. Броят на изгледаните в Prime Video часове пък се е удвоил.
Бестселър за базирания в Сиатъл търговец става 7-инчовият таблет Amazon Fire. Fire Kids Edition и Fire HD 6 също са сред популярните стоки в Amazon. Други топ продажби включват „умни“ телевизори от Samsung и Roku; лаптопи на Toshiba; сребристи камери GoPro Hero4 и видеоигрите Call of Duty: Black Ops III, Fallout 4 и Star Wars Battlefront.
Повечето от клиентите на Amazon са предпочитали да пазаруват онлайн, като почти 70% от абонатите са пазарували през периода през мобилни устройства. Броят на членовете на Prime в САЩ, които са ползвали смартфони, за да купуват стоки за Коледа, се е удвоил на годишна база. По време на Киберпонеделника компанията е обработвала по 33 електронни заявки в секунда от мобилни устройства. Този ден традиционно е най-силният за електронната търговия в САЩ и през тази година се падна на 30 ноември.
Също тогава Amazon е продавала по едно копие от последния диск на Адел "25" на всеки три секунди. Албумът е бил продаден в 7 млн. копия в САЩ от пускането си на 20 ноември.
Онлайн гигантът е продал достатъчно комплекти от играта Jenga (балансна кула), за да достигне тя до върха на Empire State Building над 70 пъти. Компанията е продала и достатъчно 50-инчови телевизора, за да запълни средната ширина на Гранд Каньон. Пласирани са били и достатъчно маратонки за бягане, за да може всеки участник на маратоните в Ню Йорк, Чикаго и Бостън да получи по три чифта. Amazon е продал толкова дънки, че да запълни дистанцията между Сан Франциско и Лос Анджелис (643 км).