Най-голямата африканска компания по пазарна капитализация Naspers планира през следващата година да разшири дейността на своята услуга, явяваща се конкурент на Netflix във видео стрийминга. Samsung Electronics пък се е съгласил да я включи в своите умни телевизори, твърди източник, запознат с въпроса, пише Bloomberg.
Компанията ще се насочи към повече от 15 млн. потребители извън вътрешния си пазар в Южна Африка, предоставяйки съдържание в Европа, Северна Америка и Австралия, Океания и Нова Зеландия, коментира източникът, пожелал анонимност.
Главният изпълнителен директор на Naspers Боб ван Дайк отговаря за експанзията на ShowMax в Африка и отвъд нея. Същевременно Netflix цели да оперира в 200 страни през следващата година. Насочването към онлайн стрийминга е последната стъпка в развитието на южноафриканската компания, която започна като издател на вестник, а сега инвестира в стартъпи на развиващи се пазари, включително в Tencent Holdings и индийската Ibibo.
Представител на Showmax отказва да коментира въпроса. Тези на Samsung също.
Showmax е подписала дистрибуторски договори в Южна Африка със Samsung и Telkom, твърди източникът. Освен това компанията води преговори за сключване на партньорство с Vodacom Group, южноафриканското подразделение на Vodafone, и проучва възможности за разширяване на дейността си в Субсахарска Африка, допълва източникът.
Naspers, чиято пазарна оценка достига 54 млрд. долара, е най-големият доставчик на платени телевизионни услуги в Африка. Тя се конкурира с NuVu на Ericsson и с услугата за видео по заявка OnTAPTV на континента.
Стрийминг услугите се насочват към Африка, защото безжичните мрежи там стават все по-разпространени и надеждни, позволявайки показването на видео.