И второто интернет IPO на деня бе успешно. След Square на Wall Street дебютира и Match Group, компанията майка на известното приложение за срещи Tinder. Ръстът на акциите бе по-скромен, като в първия търговски ден акциите поскъпнаха с 23 на сто, предава Bloomberg.
Дори и едно от най-неудобните интервюта в младата корпоративна история не успя да предотврати скока на курса на акциите. Ден преди началото на търговията главният изпълнителен директор на Tinder Шийн Рад даде такова интервю за британския Evening Standard, че компанията майка Match е трябвало часове преди борсовия дебют да дава публично обяснение и да се разграничи от шефа на популярното приложение. В интервюто 29-годишният Рад признава, че досега е имал над 20 сексуални партньори. Но дори и този брой се счита за сравнително малък за шефа на най-обичаното приложение за срещи. В крайна сметка самият Рад признава, че е Tinder зависим.
Въпреки това обаче изглежда, че инвеститорите бързо са забравили интервюто. В крайна сметка признанията за секс скандали, недоразумения и забежки пред една журналистка нямат общо с основния бизнес на компанията. Така поне изглежда основният извод на Wall Street в първия ден след борсовия старт.
Match Group, която определи номинална цена на акциите си в долния диапазон - 12 долара за брой, успя при началото на търговията да отчете временно ръст от 13 на сто до 13,50 долара. В края на първия ден акцията скочи с 23% до почти 15 долара.
Американската интернет компания, която сега се търгува под кода MTCH на технологичната борса Nasdaq, получи свеж капитал от 400 млн. долара. Принадлежащата към InterActiveCorp империя в момента има пазарна оценка от 3,4 млрд. долара. Все пак обаче сумата е с 800 млн. долара под очакваната от анализаторите в навечерието на IPO-то, изчислява Wall Street Journal.
Двигател на борсовия дебют на Match Group без съмнение е приложението за срещи Tinder. То нашумя особено по време на Зимните олимпийски игри в Сочи през 2014 г. „Tinder е следващият хит“, заяви американката Джейми Андерсън, която спечели златото в дисциплината слоупстайл от състезанията по сноуборд.
Match Group, собственост на InterActiveCorp (IAC) на медийния магнат Бари Дилър, разработи онлайн сайтове и приложения за запознанства, които работят добре на смартфони, привличайки заети млади професионалисти, които са силно желана от рекламодателите целева група.
И след първичното предлагане IAC възнамерява да запази контрол в Match, като задържи над 80% от акциите. Match Group е генерирала за първите девет месеца на годината приходи в размер на около 753 млн. долара, което е ръст от 16 на сто спрямо същия период на миналата година. Печалбата за същия период възлиза на около 85 млн. долара – почти с 15 на сто под тази година по-рано. През юли разработчикът плати 575 млн. долара за сайта за уговаряне на срещи PlentyOfFish. По-рано придоби и OkCupid, Meetic и Twoo. Match.com има 59 млн. месечно активни потребители. Броят на месечните потребители се е увеличавал от 2011 г. с 60 на сто годишно. Освен това компанията има 4,7 млн. плащащи клиенти, като от 2011 г. техният брой скача годишно с 23 на сто. IAC прибягва към IPO-то, за да улесни изплащането на своя дълг. То ще помогне на компанията и да разграничи Match Group от неориентираните към сайтове за запознанства бизнеси на IAC, сред които са видео сайтът Vimeo и хумористичният College Humor.