Последната година бе неособено добра за най-голямата китайска компания за онлайн търговия Alibaba. Акциите поевтиняха сериозно, все още има опасения за фалшиви стоки в платформата, а китайската икономика забавя темпото си.
Въпреки това има и положителни новини. Alibaba планира да продаде стоки за над 10 млрд. долара в Деня на самотните сърца на 11 ноември, съобщи Джеймс Уилкинсън, вицепрезидент на компанията, отговарящ за международните отношения, цитиран от Ройтерс. „За нас 11 ноември е исторически ден. В Деня на самотните сърца предлагаме на клиентите си до 90 процента отстъпка за стоките на сайта ни. Това е най-големият ден за пазаруване в света. През 2014 година за едно денонощие продадохме 270 млн. стоки на стойност 9,3 млрд. долара. Уверени сме, че тази година ще поставим рекорд и очакваме обемът на продажбите да превиши 10 млрд. долара", отбеляза Уилкинсън.
В момента всички сили на интернет гиганта са насочени към подготовка за празника. В онлайн разпродажбите ще бъдат включени стоки от 30 държави и над 6 милиона марки, допълва той.
Всъщност Денят на самотните сърца е модерен китайски празник, който се отбелязва на 11 ноември. Числото 11 според вярващите в магията на числата китайци напомня за самотните мъже и жени. Празникът стана аналог на американския "Черен петък" от 2011 година и вече е водещ ден за разпродажби, а вчера дори мениджърите на Alibaba са ударили дистанционно от Пекин звънеца за откриване на борсовата сесия в Ню Йорк. В средата на деня Alibaba вече заяви, че средният обем на сделките през нейната платежна система Alipay минава 5 млрд. долара за първите 90 минути на празника. Над 70 на сто от тях са от мобилните сайтове на Alibaba. Денят започна да се празнува първоначално преди няколко години и бе нещо като „анти Свети Валентин". През миналата година компанията продаде стоки за над 9 млрд. долара чрез Taobao, Tmall и другите си онлайн платформи, а стартът сега е повече от обещаващ. Не се знае какъв ще е обемът за тази година, но според Bloomberg общите продажби ще достигнат 87 млрд. юана, или 13,7 млрд. долара. Това е голяма сума, но не е изненадваща, като се има предвид, че общите разпологаеми приходи на глава от населението скачат със 7,7 на сто за първите девет месеца на годината спрямо миналогодишния период, отново по данни на Bloomberg. Растежът надминава този на икономиката (6,9 на сто).
Скорошно изследване на Nielsen пък показа, че 56 на сто от потребителите ще похарчат за тази година повече, отколкото през 2014 г., а като цяло желанието за онлайн пазаруване също расте.