fallback

Yahoo разочарова за пореден път с финансовите си резултати

Концернът обяви ключово споразумение с Google в областта на онлайн търсенето и рекламата

08:55 | 21.10.15 г. 10
Автор - снимка
Създател

Американският интернет ветеран Yahoo отново разочарова инвеститорите и представи слаб резултат.

Във вторник компанията отчете приходи от 1,23 млрд. долара, спрямо 1,15 млрд. долара година по-рано. Нетната печалба е 76 млн. долара, или 8 цента на акция, спрямо 6,8 млрд. долара година по-рано – но заради специални ефекти вследствие на борсовия дебют на онлайн търговеца Alibaba, в който Yahoo държи голям дял. Въпреки това анализатори очакваха по-високи приходи и печалба и това изпрати акциите с 1,5 на сто надолу в следборсовата търговия. 

Въпреки това главният изпълнителен директор Мариса Майер, която застана начело на Yahoo преди три години, показа задоволство и изтъкна, че резултатът отговарял на очакванията. Той показвал по думите ѝ ръст в ключови области като мобилните и видео услугите. В бъдеще стратегията ще се концентрира над „по-малко продукти с по-високо качество“.

Освен това Майер увери, че отделянето на дела в Alibaba (около 15%) ще бъде завършено „възможно най-скоро“.  Този дял е доста ценен, а редица служители спекулират с това дали няма да получат част от печалбата. По-голямата част от стойността на книжата на концерна в момента се дължи именно на това отделяне.

В началото на годината Yahoo обяви, че ще отдели участието си в Alibaba в ново дружество на име Aabaco Holdings. Акциите на Aabaco според плановете ще се дадат на акционерите на Yahoo под формата на специален дивидент, за да участват и те в печалбата на китайския онлайн гигант. Все още обаче не е ясно дали Yahoo ще дължи данъци за своите дялове. 

„Обратът още не се е материализирал, както се надявахме“, пише в електронно писмо Робърт С. Пек, анализатор в SunTrust Robinson Humphrey, цитиран от New York Times. „Инвеститорите вече се изнервят от направлението на основния бизнес, след като главният изпълнителен директор (Майер, бел. ред.) е начело на компанията вече 40 месеца“. 

След представянето на данните Yahoo запази още една изненада. Отслабващият интернет концерн е сключил договор за сътрудничество с Google в областта на онлайн търсенето и рекламата, обяви Майер, която е бивш кадър на Google. Планираното партньорство ще има срок от три години. 

Майер заяви, че Google ще предоставя реклама и резултати от търсенето за някои търсения, правени от потребители на Yahoo.

Сделката е неексклузивна, което соатва на Yahoo правото да продължи да работи с Microsoft и с други интернет търсачки. Yahoo уточни, че не преустановява партньорството си с Microsoft и търсачката Bing. По-рано тази година двете компании предоговориха сделката, като отпадна ексклузивното обвързване с Bing, което беше основната цел на Yahoo. Тя е със срок от шест години.

„Смятаме, че споразумението с двата оператора на търсене (Microsoft и Google) наистина ще подобри конкуренцията“, заяви Майер.

Още през 2008 г. концернът се стремеше към партньорство с Google. С тогавашния си подход Yahoo искаше да се предпази от апетита на Microsoft за придобиване на компанията. Но алиансът тогава се провали заради съпротивата на американското Министерство на правосъдието, което смяташе, че ще пострада конкуренцията. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 04:04 | 07.09.22 г.
fallback