fallback

Google, Twitter и медийните издания в търсене на по-бърз интернет

Нов проект цели да намали времето за зареждане на статии до милисекунди

09:40 | 22.09.15 г.

В свят, в който голяма част от хората четат всичко на мобилните си телефони, няколко секунди за зареждане на страницата може да е разликата между привличането на милиони читатели и загубата им. Сега Google иска да помогне на издателите, а защо не и на себе си, като ускори нещата, пише The New York Times.

Google работи със социалната мрежа Twitter и с водещи издатели по създаването на нов тип интернет връзка и система за съхранение на статии, която да  зарежда он лайн новини, статии и части от електронни списания за няколко милисекунди, според информация на източници, участващи в проекта. Необходимото време е много по-малко от нужните 5 – 10 секунди за зареждането на нормална уеб страница.

Проектът е все още в начален етап и много подробности не са уточнени, казват източниците, които са пожелали пълна анонимност, а официална информация все още липсва, съобщава изданието. Крайната цел на проекта е да се разработи универсален стандарт за издатели, така че статиите да се зареждат по-бързо, независимо от това къде са публикувани. Трудно е обаче това да се осъществи, ако се запази външният вид на уеб страница.

Това усилие цели и мрежата да се защити от настъпващите мобилни приложения, а издателите да не са толкова зависими от затворените патентовани системи, изграждани от компании като Facebook, Apple и Snapchat.

“Google и Twitter имат опасения, че издателите ще започнат да се приспособяват конкретно за Facebook и така те ще останат на заден план", казва Дани Съливан, основател  и редактор на Search Engine Land. Този ход е една от няколкото инициативи на Google, целящи да увеличи влиянието на гиганта сред издателите. Компанията проучва и начини за използване на търсачката си, за  да се увеличи трафика до висококачествено съдържание, предоставяно от медиите.

Основните приходи на Google са от реклами, продавани на уебсайтове, включително и от собствената си търсачка. От своя страна, Twitter, чийто трафик е силно зависим от дискусии  около новинарски статии, иска да пази посетителите по-дълго на платформата си. Чрез новата технология туитовете, вградани в уеб страници, ще бъдат показвани по-ясно.

Twitter и Google отказаха коментар по проекта, който се очаква да бъде официално анонсиран в следващия месец – месец и половина. Ейлийн Мърфи, говорител на New York Times, потвърди, че The Times е един от първоначалните партньори по проекта и помага на Google в разработването на формата.

Според хората, участващи в проекта, издателите ще трябва да променят кода на уеб страниците си, за да направят възможно копирането и кеширането, което ще доведе до по-бързото им възпроизвеждане в браузър, Twitter или други услуги, дори такива, които не са част от проекта. В същото време статиите ще изглеждат като всичко останало в интернет пространството, ще съдържат рекламни банери, снимки и линкове към други статии.

Pinterest, платформа за споделяне на изображения, също участва в проекта. Очаква се новият метод да работи и за блогове, създадени чрез платформата WordPress.

Същевременно колкото повече време прекарват потребителите с мобилните си устройства, толкова по-малко използват интернет. Тази година потребителите на смратфони в САЩ  се очаква да са прекарали 81% от времето си в мобилни приложения и 19% в мрежата, сочат данни на изследователската компания Emarketer. В сравнение с повечето приложения интерент е бавен, а допълнителните секунди за зареждане могат да пренасочат нетърпеливите потребители към нещо друго.

През май Facebook започна тестове по нов формат, наречен Instant Articles, като партньори по проекта са издатели като The Times, BuzzFeed, National Geographic и NBC News. Facebook ще хоства съдържанието чрез своята социална мрежа и ще го представя в опростена формат, който зарежда до 10 пъти по-бързо, отколкото типичен мобилена уеб статия. Очаква се Apple също да започне да предлага новини чрез устройствата си.

Докато новият формат, предложен от Google и Twitter, може да бъде привлекателен за издателите, той не решава най-големия им проблем – зависимостта на читателите от Facebook. Google може все още да е царят на търсенето, но Facebook започва да го изпреварва в трафика към новини. През август близо 40% от него беше осъществен през социалната мрежа.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:34 | 13.09.22 г.
fallback