Технологичните продукти и облеклото са най-често пазаруваните в България стоки по интернет, сочат данни от проучване на българска хостинг компания, цитирани от БТА.
Информацията съответства на възходящия тренд в бранша, който отчита Ecommerce Europe.
Международната организация твърди, че ръстът в онлайн търговията в България през 2014 г. е 27%. Същевременно страната запазва четвърто място по онлайн продажби в Източна Европа.
През миналата година делът на интернет икономиката от БВП на страните от Европейския съюз достигна 2,45%. Очаква се през 2015 г. потребителите в Европа, които пазаруват онлайн, да увеличат броя си с 25%, в сравнение с предходната година.
Според Ecommerce Europe съществува бизнес модел, който съвместява онлайн и традиционни магазини, защото все повече потребители проучват в интернет продуктите, които търсят, а след това посещават обикновени магазини, за да извършат покупката.
Българската хостинг компания твърди още, че българите стават все по-предприемчиви в създаването на реално работещи бизнес модели. Според проучването за шестмесечен период – от февруари до юли, онлайн магазините в България са се увеличили с близо 10 на сто.
Хостинг компанията се позовава на данни за типовете онлайн платформи, които са инсталирани от нейни клиенти.
OpenCart, най-популярната система за онлайн търговия, се радва на 10,94% ръст в инсталациите. Малко по-малък е ръстът при системата Magento – 10,1%, докато при Prestashop е с 8,5%.
Цели 25% ръст има използването на платформата за онлайн магазини от типа SааS – Shopiko.
В момента изграждането на онлайн магазин е лесно, а SaaS платформите като Shopiko свалят летвата по отношение на цена и технически познания, които са необходими за стартирането на онлайн бизнес, коментират от хостинг компанията.