Приходите на Alibaba Group Holding Ltd. през второто тримесечие нарастват с 28%, но въпреки това се разминават с очакванията на анализаторите, а растежът им е с най-ниското от над три години насам темпо, предава Ройтерс.
Най-голямата китайска компания за електронна търговия отчита тримесечни приходи за 3,27 млрд. долара (20,2 млрд. юана), или под прогнозираните 3,39 млрд. долара. Покачването от 28 на сто е по-бавно от средностатистическия ръст от 56% за последните 12 месеца, допълва Bloomberg.
Забавянето на растежа на приходите идва, след като брутният обем стоки, т.е. общата стойност на стоките, прехвърлени през платформите на Alibaba, е нагоре с 34% до 105 млрд. долара (673 млрд. юана). Темпото на ръст също е най-бавното от повече от три години.
Alibaba, чиято пазарна капитализация възлиза на 194 млрд. долара, се отклонява от основните си платформи само за онлайн търговия в опит да удържи забавянето на растежа на приходите и общия обем на стоките, прехвърлени през сайтовете си.
Стратегическите приоритети на китайския концерн са интернационализация, превъзходство на конкурентите по отношение на приходите от продажби през мобилни устройства, разширяване на присъствието в селските райони на Китай и инвестиции в облачни услуги, посочва главният изпълнителен директор на Alibaba Даниел Джан.
Освен това компанията обявява 2-годишна програма за обратно изкупуване на акции на обща стойност 4 млрд. долара.
В понеделник Alibaba съобщи, че ще инвестира 4,6 млрд. долара в една от големите китайски вериги за продажба на електроника - Suning Commerce Group. Сделката може да увеличи присъствието на Alibaba в областта на логистичните услуги и електрониката – области, в които по-малкият, но развиващ се, конкурент JD.com специализира.
Книжата на Alibaba поевтиняха с 26% от началото на годината и с 6,9% преди началото на търговията на борсата в Ню Йорк.