На всеки пазар, на който присъства, Uber “внася“ допълнително конкуренция, а не я ограничава, заяви пред БНР генералният мениджър на Uber България Димитър Радуков. Допълнителната конкуренция означава по-ниски цени и по-високо качество на услугата, каза още той.
По тази причина и компанията смята да обжалва санкцията от Комисията за защита на конкуренцията (КЗК), която според Радкуков е без прецедент в Европа. Припомняме, че с решение на КЗК Uber беше санкционирана с 200 хил. лева. Причината е, че компанията извършва таксиметрови превози, но заобикаля данъчното законодателство, не плаща лицензи и не дава отчет за приходите си. По този начин тя създавала неконкурентна среда на пазара.
„В редица европейски държави, включително Германия, Франция, Италия, Норвегия, Дания и Финландия, еквиваленти на КЗК са се изказали положително за Uber”, каза Радуков.
Той посочи още, че в своето решение регулаторът неправилно обявява компанията за таксиметров превозвач. Uber обаче е платформа, която свързва търсещите и предлагащите превоз. Плащанията се извършват онлайн, което внася допълнително „осветляване“ в сектор, за „който винаги е имало съмнения за занижени данъчни постъпления“, категоричен е той.
Uber България обжалва решение на КЗК пред Върховния административен съд и очаква определението да отпадне, уточни мениджърът на компанията.
Същевременно Радуков отхвърли твърденията, че разходите на компанията са по-ниски от тези на обикновените таксиметрови фирми, защото не изпълняват редица регулаторни изисквания за сигурност.
„Ние извършваме изключително задълбочени проверки на шофьорите, които желаят да се присъединят към платформата. Това включва свидетелство за съдимост, справка от КАТ, изисквания към автомобила, валидна „Гражданска отговорност“, технически преглед, възрастта на автомобила да е до 10 години“, посочи Радуков и допълни, че всяко пътуване се проследява през GPS-система и във всеки един момент се знае кой и къде пътува.
Пътниците, ползващи услугата на Uber, са регистрирани не само с телефона си, но и с банковата си карта, а от друга страна шофьорите са регистрирани с мобилния си телефон, шофьорската си книжка, данните за автомобила си и банковата си сметка.
„Неизвестността кой с кого пътува е изцяло премахната“, заяви още той.
Автомобилите са по-нови и с по-малък пробег, а за да се свържат с платформата трябва да са преминали годишен технически преглед, обясни Радуков по отношение на сигурността на автомобилите.