fallback

Онлайн рекламата изпревари печатната в Германия

През 2015 г. инвестициите в онлайн реклама да достигнат 5,17 млрд. евро, тези в печатни медии ще са за 4,74 млрд. евро

13:43 | 23.06.15 г.
Автор - снимка
Създател

За първи път през тази година компаниите в Германия ще похарчат повече пари за интернет реклама, отколкото за реклама в печатни издания. Медия агенцията ZenithOptimedia очаква през 2015 г. в Германия инвестициите в онлайн реклама да достигнат 5,17 млрд. евро. В сумата са включени и разходите за реклама в резултати от търсене и комисионите за онлайн търговците. Според прогнозата в печатна реклама ще бъдат вложени 4,74 млрд. евро, а в телевизионните реклами - 4,4 милиарда евро. „В Германия през тази година рекламният пазар ще нарасне с 2,2%. Тази стойност ние коригирахме нагоре благодарение на новия двуцифрен ръст на онлайн рекламата спрямо 2014 г.", казва Франк-Петер Лорц, председател на ZenithOptimedia за Германия, цитиран от DPA. "Мобилната и онлайн рекламата са силни двигатели в Германия". Курсът за доминацията на интернет е бил положен през 2009 г. В резултат на финансовата криза всички видове медии са загубили ръста си, докато само интернет рекламата продължава да расте, смята Лорц. В световен мащаб телевизията все още изпреварва интернет като водещ рекламен канал. Разликата обаче от година на година се смалява. В Германия инвестициите в онлайн реклама са изпреварили тези в телевизия още през 2013 г.

ZenithOptimedia изготвя своите прогнози на базата на пазарни данни, както и на база на бюджетни изчисления на консултираните от нея клиенти. 

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:16 | 13.09.22 г.
fallback