Следвайки глобалните тенденции в търговията на дребно, Amazon.com Inc се подготвя да изненада потребителите си с нова гама продукти. Онлайн търговецът планира да разшири своето портфолио с разнообразни хранителни стоки, като мляко, зърнени и детски храни, както и домакински препарати, посочват запознати с въпроса пред The Wall Street Journal.
Планираното разширяване на Amazon към бизнеса с хранителни стоки е част от световните тенденции в търговията на дребно, при които една марка продукти се продават в магазин, който е нейн собственик. Частните марки станаха важна част от масовия пазар на дребно, като потребителите вече не ги разглеждат като продукти с по-ниско качество.
По-рано този месец Amazon поиска защита на търговската марка на повече от 20 категории стоки, включително кафе, супи, паста, вода, витамини, кучешка храна и домакински продукти, като бръсначки и почистващи продукти.
Според запознатите с въпроса хора Amazon е влязла във връзка с някои производители на храни, които търсят партньори. Сред компаниите най-вероятно е и Treehouse Foods Inc – един от най-големите хранителни производители с продажби на стойност 3 млрд. долара през миналата година.
От Amazon отказаха коментар по темата пред The Wall Street Journal. Говорител на Treehouse пък отрече да са водени преговори с онлайн гиганта, но отбеляза, че компанията прави "бизнес с всички топ търговци на дребно в страната и оперира в 15 хранителни категории".