Facebook пуска отворена платформа за онлайн съдържание и покана за разработчици, които да се присъединят към нейната услуга Internet.org. Това е опит на компанията да насърчи кампанията си, която ще даде достъп до интернет на хората с ниски доходи и на такива, живеещи в райони, в които интернет достъпът е ограничен, предава Ройтерс.
Платформата ще бъде отворена за всички разработчици, които отговарят на определени изисквания, включително съдържанието да бъде изграждано така, че да може да се отваря и през мобилни телефони и при ограничен трафик, посочва компанията в официално изявление.
Този ход идва на фона на нарастващите дебати в Индия за безплатния достъп и интернет неутралността в страната.
Facebook си партнира с Reliance Communications за пускането на Internet.org в Индия още от февруари. Но известен брой компаниите за онлайн търговия и разработчиците се оттеглиха от услугата впоследствие, след като активисти заявиха, че тя нарушава принципите на неутралност на мрежата – идеята, че всички сайтове в интернет се третират еднакво.
"Чухме за дебатите за интернет неутралността в Индия и ги следим“, твърди Крис Даниелс, вицепрезидент на Internet.org, отговарящ за продуктите.
„Принципите за неутралност трябва да съществуват съвместно с програми, които също насърчават сближаването на хората онлайн“, допълва той, подчертавайки, че Internet.org е била отворена към мобилни оператори и не включва никакви плащания, нито към, нито от самите разработчици.
Facebook пусна услугата си в девет страни, включително в Индия, с което успя да свърже 8 млн. души с интернет, коментира Даниелс.
Включването в Internet.org предлага безплатен достъп до основни интернет услуги през мобилни телефони, както и достъп до Facebook и нейните услуги за изпращане на съобщения.