Най-големият сайт за видеосподеляне в света YouTube стартира своята партньорска програма в България. Чрез нея потребителите в страната, които качват клипове в онлайн платформата, ще могат да печелят от реклами.
Припомняме, че година по-рано YouTube обяви, че започва да дава възможност на българските рекламни агенции да пускат свое съдържание и така да купуват реклама, която да се предлага на местните потребители.
Това даваше възможност само за агенциите и компаниите, които искат да рекламират, да ползват пълните възможности на YouTube, а сега и самите български създатели на съдържание могат да разширят както обхвата си, така и потенциала за печалба.
Партньорската програма на YouTube предлага на създателите на видео съдържание възможности за печалба от реклама и/или такси, а също така и гъвкавост. YouTube не задължава партньорите си да предоставят съдържание ексклузивно, т.е. те могат да го разпространяват и печелят от него чрез други платформи.
Всички автори в YouTube могат да се възползват от разнообразие от източници, функции и програми, които YouTube предоставя, за да помогне при изграждането на канали. Creator Helpbook, Creator Academy и Creator Hub са само част от инструментите, които могат да бъдат използвани за създаването на по-добро съдържание, привличането на нови фенове и превръщането на креативността в кариера.
Всички автори могат да следят и управляват ефективността на своите канали – YouТube Analytics предлага различни доклади и статистики, с които авторът може да проследи своето представяне и печалба в YouTube и да анализира как да подобри дейността си.
„В момента има над 1 млн. канали от повече от 30 държави, които генерират печалба чрез партньорската програма на YouTube. Ние искаме и трябва да бъдем там, където са техните потенциални клиенти. С 1 млрд. уникални посетители на месец и 100 часа видео съдържание, добавяно в YouTube всяка минута, платформата разполага с голям брой активни потребители, които търсят, гледат, харесват, споделят и коментират видеоклипове. Щастливи сме, че българските създателите на съдържание най-накрая могат да се включат в тази програма и ние ще вложим много усилия да им помогнем, да изкарват пари от тяхното съдържание, да се развиват, да подобряват своите умения и креативност, както и да създават връзки и да работят заедно с други партньори”, заяви Парис Чайлдрес, мениджър “Бизнес развитие” в Google за България, цитиран в прессъобщение на компанията.