Колко лица имат всъщност иновациите? Когато говорим за иновации, мислим предимно за продукти, лъскави и гланцирани като iPhone, Tesla, роботи, совалки и високи технологии, а когато погледнем къде се случват най-често иновациите, ще видим, че това са процеси, услуги, бизнес модели – Uber, мобилно банкиране и портфейли, дистанционни медицински прегледи, чекиране в хотел и за самолетен полет.
Книгата The ten faces of innovation на Tom Kelley, изпълнителен директор на IDEO, автор на поредица бестселъри, среди които и The art of innovation, е вдъхновение за името на втората Академия за иновации, която ще се проведе в Аулата на Нов Български Университет на 10 и 11 юни 2015 година: The many faces of innovation.
Иновациите са също толкова разнообразни, колкото са хората, които ги създават - всички ние. И ако от книгата на Том Кели можем да разберем много за брейнсторминга, прототипирането и управлението на екипи в една компания, то по време на Академия за иновации можете да изпитате най-важното от света на иновациите в момента: приложения за незрящи, гениалността на връзката между иновации и технологии, развитието на дизайна и потребителския опит, светът, който се променя по-бързо, отколкото може да бъде документиран или разбран.
Според Том Кели дизайн мисленето трансформира бизнес културата и стратегическото планиране, като променя коренно начина, по който съпреживяваме света на другия. С опита си в много организации той успява да дефинира роли, които хората приемат в корпоративния свят, и които трябва да бъдат разбрани, за да се реализират иновации.
Такива са ролите на антрополога (Anthropologist), човекът, който винаги е близо до клиента и се рови дълбоко в неговите нужди, за да обясни поведението му. Този, който успява да свърже и комбинира хора и технологии, и да посее семената на добрите идеи, които да израснат и да се превърнат в иновации (Cross-Pollinator). И най-добрият в бягането с препятствия, който непрекъснато се опитва да надскочи себе си и лимитите на всяка ситуация, за да подобри рекордите си (The Hurdler).
Тези роли са част от 10-те лица на иновациите, от многот лица на иновациите, които модерния свят трябва да търси. За да научите повече, заповядайте на Академия за иновации 2015 г.
За втора поредна година Иновейшън Стартър Бокс и Нов български университет организират, съвместно, Академия за иновации в България, която е достъпна безплатно за студенти от висшите училища.
В рамките на четири основни панела в Академията ще се говори за „Креативност”, “Иновации и технологии” „Иновативни продукти и услуги” и „Социални иновации”. Лектори ще бъдат основателите и криейтив директорите на едни от най-успешните рекламни агенции на българския пазар, като The Smarts, Oglilvy, Design Picnic Studio, Изпълнителните директори на две от водещите технологични компании - HP Bulgaria и Мусала Софт, консултанти по иновационни проекти и създателите на иновационни проекти. Вторият ден на Академията ще бъде изцяло посветен на workshop върху „Социални иновации”, воден от фасилитатори от екипа на Innovation Starter Box. Включете се в Академията за иновации 2015! Регистрация може да направите тук!