Американският онлайн концерн Google отново успява да се похвали с ръст на печалбата си в началото на годината. Печалбата се повишава s 4,1% през първото тримесечие от 3,45 до 3,59 млрд. долара (3,32 млрд. евро), поясни компанията.
Приходите скачат с 12% до 17,3 млрд. долара. Въпреки това обаче Google страда от силния долар. Без валутните ефекти, които смаляват постигнатите в чужбина приходи при обръщането им в долари, ръстът в приходите би бил 17 на сто.
Най-важният източник на постъпления – онлайн рекламата, е донесъл приходи в размер на 16,5 млрд. долара – с 11% повече спрямо година по-рано. Платените кликове, сериозно следен от анализаторите параметър, са се увеличили на годишна база с 13 процента. Въпреки това спрямо предходното тримесечие те падат с едно на сто, като по този начин тенденцията на спад продължава. В допълнение и средната цена на рекламата се свива със седем процента.
Все повече и повече потребители използват мобилните устройства, но за мобилна реклама се плащат по-ниски цени, отколкото за реклама, която се появява на класическия лаптоп или PC.
„Има някои съмнителни моменти в тримесечния доклад на Google", казва Марк Викери от анализаторската компания Zacks Investment Research, цитиран от Bloomberg. От известно време Google изпитва силни затруднения, тъй като основният бизнес с рекламите мигрира от традиционните настолни компютри към екраните на смартфоните.
„Отчитаме отново висок ръст в мобилния рекламен бизнес", заяви финансовият директор на Google Патрик Пишет, цитиран в прессъобщението на компанията. Но конкуренцията също се разраства с бързи темпове в тази област. Особено Facebook, който съобщи за ръст на приходите от 42 на сто, е сериозна заплаха за Google.
Като цяло тримесечните данни според Викери за шести пореден път остават под очакванията на пазара. Въпреки това в следборсовата сесия акциите на базираната в Маунтин Вю, Калифорния, компания поскъпнаха с над 3% до 577,50 долара.
През последните дванадесет месеца обаче пазарната тенденция на компанията изостава значително спрямо технологичния индекс Nasdaq. От началото на годината книжата на Google поскъпват с 5,1 на сто, докато за същия период Nasdaq Composite отчита ръст от 23 на сто.