Събирането и анализирането на големите обеми от данни, които всичко около нас ще започне да генерира с навлизането на т.нар. Интернет на нещата (Internet of Things), ще помогне на бизнеса да прогнозира много по-лесно и точно бъдещите тенденции в технологичния сектор и в други индустрии. Това заяви по време на CEEDS’15 by Webit Руупак Верма, регионален директор Информационни технологии на Ford, отговарящ за Европа, Близкия изток и Африка.
„Всичко, което хората правят, генерира данни. Всяко свързано с мрежата превозно средство ще започне да генерира тонове информация, с която трябва да се справим“, коментира експертът.
По думите му годишно се продават между 80 и 90 млн. нови автомобила по цял свят, което предполага обемите от данни да стават все по-големи. В това той вижда големи предизвикателства пред бизнеса, който ще трябва да се справя със съхранението и анализа на цялата тази информация.
Според Верма компаниите по света трябва да са наясно, че когато става дума за големи обеми от данни, ще трябва да се върви по ясен алгоритъм, който включва три ключови стъпки.
На първо място е събирането на информацията от всички свързани устройства, независимо дали става дума за коли или за уредите, използвани в едно домакинство. На второ е анализът на данните, който ще помогне за прогнозирането на бъдещето. Третата стъпка е оптимизиране на процесите, така че бизнесът да предоставя възможно най-адекватни услуги и продукти на своите клиенти.
„Ако не организираме големите обеми от данни, трудно ще реализираме някакви ползи“, категоричен е Верма. Според него едно от големите предизвикателства пред индустриите в момента е това как да се справят със структурирането на данните.
Пред бизнеса стоят и въпросите относно това доколко те са готови да работят с такива данни от технологична гледна точка, от законова гледна точка, както и по отношение компетентността на човешките ресурси.
Освен това фирмите не бива да спират да мислят как да свържат потребителите с мрежата, но да го направят максимално сигурно, осигурявайки защитена среда.