Плановете на Apple да изгради онлайн телевизионна услуга придобиват все по-ясни очертания.
Технологичният гигант води преговори с различни мрежи, тъй като иска да предложи пакет от телевизионни канали тази есен, твърдят източници, запознати със случая. Услугата ще включва 25 канала на телевизионни оператори като ABC, CBS и Fox и ще бъде достъпна на устройствата на Apple като Apple TV, пише Wall Street Journal.
Засега преговорите не включват NBCUniversal, която е собственик на мрежата от кабелните канали като USA и Bravo, заради разминавания между Apple и собственика на NBCUniversal – Comcast, допълват източниците.
Миналата година Apple и Comcast започнаха да водят преговори за съвместна работа по платформа за стрийминг на телевизия, която да комбинира експертизата на Apple в потребителския интерфейс със силното представяне на Comcast в широколентовите доставки. Един от медийните директори на Apple пък обяви, че за компанията може би ще бъде трудно да пусне услуга без този партньор.
Междувременно Apple води преговори с Walt Disney, CBS и 21st Century Fox, както и с други медийни компании. Идеята е на потребителите да се предложи опростен пакет от добре познати канали като CBS, ESPN и FX, като оставя много по-малки мрежи в стандартния пакет за кабелна телевизия.
Някои ръководители на медийни компании твърдят, че вярват, че Apple иска да пусне услуга на цена между 30 и 40 долара месечно. Очаква се фирмата да обяви новата услуга през юни и да я пусне официално през септември. Тя ще работи на всички устройства, които са с операционната система на Apple – iOS, включително iPhone и iPad.
Apple води разговори с медийни компании в продължение на години с надеждата да създаде абонаментна телевизионна услуга, която да работи в интернет. Много от предложенията на фирмата изглеждаха радикални и нищо не се роди от тях. Последният кръг от преговорите също се сблъсква с пречки, които могат да объркат графика на Apple.
Но компанията е набрала инерция. Миналата седмица тя подписа партньорство, превръщайки се в ексклузивен онлайн партньор на HBO Now, бъдещата услуга за стрийминг на Time Warner. Сделката е само подготовка за нещо по-голямо, което ще се случи по-късно тази година, твърди източник, запознат с въпроса.
Телевизионната услуга на Apple ще излезе на пазара в момент на нарастване на конкуренцията на телевизионните интернет услуги.