Таксиметровите шофьори в България не трябва да се "борят" срещу мобилното приложение за споделено пътуване Uber, а трябва да предложат по-добра услуга от него, за да си "върнат клиентите". Това становище защити IT специалистът Христо Ласков пред Bulgaria on Air в коментар за планираните протести на таксиметроите шофьори в България срещу онлайн услугата.
„Напълно нормално е всеки да иска да запази позициите си, но от друга страна никой няма право да пренебрегва това, което създават и променят като пазар технологиите“, заяви Ласков. По думите му при това става дума не само за превоза, като таксиметровите услуги, но и за индустрии, които се считат за ефективни заради човешкия фактор.
Едно от предимствата на Uber е начинът на заплащане, подчерта Ласков. По думите му често се случва шофьорите на таксита да нямат дребни да върнат, докато заплащането при Uber става чрез кредитна или дебитна карта на клиента. Друго предимство на мобилното приложение е, че самите таксиметрови шофьори могат да бъдат викани на база рейтинг, допълни Ласков.
"Правилният отговор не е да спрем технологичният процес с назадничаво мислене, а по-скоро подобряване на услугата с цел връщането на клиентите. Защото в крайна сметка клиентът, колкото и да е влюбен в технологиите, ако му се предложи по-добра услуга, не само ценово, а и качествено със сигурност ще избере по-добрата услуга пред това да спести 10 стотинки", подчерта Ласков.
Единствените онлайн услуги, които са регулирани законово, са хазартните. Но с напредничавите онлайн технологии никой не може да се бори, каза още експертът. Големите компании имат предимството на „икономиката на мащаба“. Но ключът е по-добрата услуга, заяви още веднъж Ласков.
Припомняме, че Uber вече навлезе и в България от средата на декември, като засега технологичната компания ще предлага само нискотарифната UberX услуга.