Най-голямата компания за онлайн търговия в света Alibaba Group Holding е похарчила над 1 млрд. юана (160,7 млн. долара) за борба с фалшиви стоки и за подобряване на защитата на потребителите от началото на 2013 г. до края на ноември тази година, предава Ройтерс.
“От гледна точка на Alibaba Group ние носим сериозно отговорност в борбата с фалшификатите”, коментира изпълнителният директор на Alibaba Джонатан Лу.
През последните години компанията има все по-агресивен подход към фалшивите продукти, което пролича особено в навечерието на рекордното ѝ листване на борсата в Ню Йорк през септември.
Разпространението на фалшификати може да навреди на Alibaba като отблъсква клиентите, инвеститорите и партньорите ѝ в САЩ, посочват от компанията.
Като цяло това е особено голям проблем в Китай. През ноември китайските компании за електронна търговия, които се включиха в Singles’ Day - събитие, свързано с пазаруване, организирано от Alibabа. В рамките на деня бяха предложени редица намалени продукти, а Alibaba успя да генерира продажби в размер на над 9 млрд. долара.
От своя страна властите в страната разследват случаи с използване на фалшиви банкноти за пазаруване в рамките на събитието. Освен това установиха, че 10,6% от стоките, които са купени онлайн от различни производители и платформи, са фалшиви или силно подозрителни.