Amazon.com става пряк конкурент на Procter & Gamble и други компании, произвеждащи пелени, които разчитат на платформата за онлайн търговия за своите продажби, пише Wall Street Journal.
Amazon ще направи това чрез ново приложение, което носи името Elements. Първоначално в него ще бъдат пуснати два бебешки продукта - пелени и кърпички. На по-късен етап компанията планира да разшири предложенията си и с други стоки за бита. С Elements Amazon се опитва да достигне до потребителите, които са готови да плащат повече, за да получават по-подробна информация за произхода на даден продукт и за използваните за създаването му материали.
Памперсите на Elements ще струват с 10% по-малко от тези, предлагани от P&G - Pampers, и Huggies на Kimberly-Clark, посочват от Sanford C. Bernstein & Co. Но те са с 25% по-скъпи от ниския клас, в който влизат Luvs, а цената им е с 40% по-висока от тази на Up & Up, брандът на търговската верига Target.
Този ход превръща Amazon в огромен конкурент на пазара, който в момента възлиза на 5,8 млрд. долара. Това се случва в момент, в който P&G увеличава цените на памперсите с марката Pampers, а Kimberly Clark не успява да се справи с намаляващите продажби на Huggies.
Решението на Amazon заплашва да развали близките ѝ отношения с редица производители на подобни стоки.
Amazon и бизнесът ѝ diaper.com са важна платформа за онлайн производителите, докато онлайн продажбите на памперси нарастват с 5,2% от целия пазар през 2013 г. от 0,9% пет години по-рано според Euromonitor International.
Същевременно Amazon е под натиск да подобри рентабилността си след като наскоро отчете най-голямата си загуба за тримесечие от 14 години насам.
Компанията има големи разходи по новите бизнес линии, по които работи, като смартфоните и лицензирането на музика и видео. Въпреки това тя признава, че трябва да бъде по-селективна по отношение на разходите си.