fallback

Старт-ъп се готви да стане новият Amazon в Индонезия

Lazada Indonesia се сблъсква с редица предизвикателства, които не е очаквала

20:14 | 24.11.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Ръководството на Lazada Indonesia, бързо развиващ се старт-ъп за онлайн търговия, който иска да се превърне в еквивалента на Amazon.com в Югоизточна Азия, се сблъсква с няколко неочаквани предизвикателства, когато открива нов склад извън Джакарта през 2013 г.

Представителите на мениджмънта на компанията, които са от Европа, са принудени да изградят специално охладено помещение, тъй като част от парфюмите, предлагани от фирмата, се изпаряват заради тропическите горещини в Индонезия, пише Wall Street Journal.

След това се случва нещо още по-изненадващо. Служителите са принудени да преминат специална церемония, целяща да прогони „призрачното присъствие“, от което всички се страхували и смятали, че обитава мястото.

Това са само част от нещата, с които се сблъсква Lazada Indonesia. Компанията е основана през 2012 г. в Джакарта и е отчасти е финансирана от Rocket Internet.

Индонезийският пазар на онлайн търговията все още е малък и Lazada трябва да изгради от нулата много неща, от които се нуждае. Но компанията върви напред и вярва, че може да изпревари международни гиганти като Amazon, Alibaba Group Holding и eBay в Индонезия.

Lazada се радва на все повече посетители на своя уебсайт. Само за месец те достигат 6,6 млн. души, в сравнение със сайта на Alibaba – AliExpress.com, който достига 3,9 млн. потребители, а eBay – 2,2 млн. потребители, сочат данни на UBS.

Целта на компанията е да започне да печели от това, за което мнозина вярват, че е огромна възможност за растеж в онлайн пазаруването в третата най-населена страна в Азия след Китай и Индия. Миналата година онлайн търговията донесе едва 0,1% от приходите от търговията на дребно в Индонезия, или около 100 млн. долара по данни на UBS.

От своя страна онлайн продажбите възлизат на 8% от търговията на дребно в Китай, достигайки стойност от около 300 млрд. долара.

Нарастващата средна класа в Индонезия и разпространението на евтините смартфони може да стимулира онлайн търговията и тя да достигне 8% от продажбите на дребно в рамките на няколко години, твърдят анализатори.

Около 11% от индонезийското население живее под прага на бедността от 1,25 долара на ден, а около една четвърт от населението е близо до този праг. Голяма част от индонезийците нямат достъп до интернет, нито достатъчно доходи, за да пазаруват онлайн. Но богатството на домакинствата се увеличава. 74 млн. индонезийци живеят в домакинства, които харчат по повече от 200 долара месечно. Според Boston Consulting Group техният брой ще нарасне до 141 млн. души през 2020 г.

От своя страна Lazada Indonesia е нараснала значително и за две години вече има 700 служители.

По думите на главния ѝ изпълнителен директор Максимилиан Битнер Индонезия очаква „истинска експлозия в онлайн търговията“ и това е огромен шанс за Lazada да върви напред.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:28 | 05.09.22 г.
fallback