Китайският гигант в електронната търговия Alibaba се очаква да се срещне с инвеститорите през следващата седмица, след като предвижда емитиране на първата си облигационна емисия в САЩ, съобщава ВВС. Alibaba ще проведе срещи през следващата седмица в Бостън, Ню Йорк, Хонконг, Лондон и Сингапур. Компанията е наела Morgan Stanley, Citigroup, Deutsche Bank и JP Morgan за мениджъри на емисията.
Alibaba ще предложи средносрочни доларови облигации на институционални инвеститори, заявиха от компанията в изявление. Кредитната агенция Moody's е дала рейтинг А1 на предстоящата емисия.
Информация за падежа, лихвените проценти и обема на пласирането предстои да бъдат определени. Финансовата агенция Bloomberg обаче предава, позовавайки се запознати източници, че стойността на емисиите ще е до 8 млрд. долара (6,4 млрд. евро). През септември първичното публично предлагане на компанията в Ню Йорк се превърна в най-голямото в света, набирайки 25 милиарда долара. Оттогава акциите на компанията са поскъпнали с близо 70%.
Новините за облигационната емисия идва, след като компанията реализира продажби за над 9 милиарда долара по време на празник в Китай тази седмица, който се счита за най-силният ден за онлайн продажбите в света.
През тази година редица големи компании издават облигации във все по-голям обем. При това те печелят от ниските лихви и могат по този начин да си осигурят по-изгодни кредитни разходи. Инвеститори, които търсят ценни книжа с по-висока възвращаемост от тази на американските държавни облигации, често са готови да придобият такива корпоративни облигации.
На този пазар от две години насам се появяват и инвеститори, които досега никога не са влагали средства в облигации. Инвеститорите получават шанса да влязат и в някои от „най-горещите“ технологични компании.
Apple например издаде своите първи облигации през април 2013 г. с обем от 17 млрд. долара, а през април тази година последва нова емисия на стойност 12 млрд. долара.