Китайската компания за интернет търговия Alibaba възнамерява да увеличи размера на първичното си публично предлагане (IPO) заради големия инвеститорски интерес, съобщава Bloomberg, цитирайки запознати с въпроса източници.
Alibaba планира да вдигне горната граница на ценовия диапазон на предлагането на ниво над 70 долара за акция, споделя един от източниците, пожелал анонимност. Досегашният ценови диапазаон е между 60 и 66 долара според документите към щатските регулатори.
В понеделник започва втората седмица от обиколката на интернет компанията, така нареченото „роудшоу“, през която Alibaba ще се срещне с инвеститори от Европа и Азия, за да ги убеди да участват в потенциалното най-голямо IPO в историята. Компанията вече е получила достатъчно заявки за участие, за да изпълни целта си, заявиха запознати източници миналата седмица.
Alibaba и банките поематели планират да обявят новия ценови диапазон в по-късно в понеделник, твърди един от източниците. Говорителят на Alibaba в Хонконг Флорънс Ших отказва коментар. При сегашния ценови диапазон пазарната стойност на компанията достига 162,7 млрд. долара, което е скромен резултат спрямо конкурентите на Alibaba.
Последният срок за подаване на заявки за участие в IPO-то за базираните в САЩ инвеститори изтича в 16:00 ч местно време на 16 септември, докато компанията ще спре да приема поръчки от Европа и Азия сутринта на 17 септември, съобразно местното часово време. Alibaba възнамерява да зададе крайната цена на акциите си на 18 септември и да започне търговията им на следващия ден, споделят източниците.
Банките Credit Suisse, Deutsche Bank, Goldman Sachs, JP Morgan Chase, Morgan Stanley и Citigroup управляват предлагането. Консултантската компания Rothschild изпълнява длъжността на независим съветник на Alibaba за IPO-то. Книжата на китайската компания ще бъдат пуснати на Нюйоркската борса.